شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

در آئینی با حضور فرماندار دشتستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و دیگر مسئولین از زحمات سهراب باقری مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان دشتستان تقدیر و سلیمان حیاتی بعنوان مدیر جدید معرفی شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، "احمد بنافی" فرماندار دشتستان روز چهارشنبه 25 خرداد ماه در آیین تکریم و معارفه مدیران آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک امر پسندیده، لازم و ضروری است که باید استان بوشهر و شهرستان دشتستان پیش قراول این عرصه باشند.
وی با بیان اینکه آموزش وپرورش بعنوان هدف دشمن در جنگ رسانه ای قرار گرفته است، افزود: امروزه جامعه فرهنگی ما ماموریتی بزرگ بر عهده دارند که باید صحنه نبرد را درجنگ تهاجمی دشمن خنثی کنند و معلمین ما علاوه بر حوزه تخصص باید سفیران بیداری انقلاب باشند.
بنافی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می تواند توطئه های دشمن در حوزه، جمعیت، عفاف و حجاب را خنثی کند، افزود: آموزش پرورش رکن اول توسعه در کشور است و ماموریت خطیری بر عهده دارد.

moarefe amozesh parvaresh 31
فرماندار دشتستان معنای اصلی آموزش و پرورش را تخصصی و متعهد کردن جامعه عوان کرد گفت: تعهد و تخصص، کارویژه و تکلیف آموزش و پرورش است و معلمین ما منادی تحقق بخشی به این حوزه هستند که کوتاهی کردن در این حوزه در آینده خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.
وی اصول مدیریت و سکان داری را بر چهار پایه عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل و نظارت از پایه های اصلی مدیریت است که با داشتن روحیه جهادی و انقلابی می تواند تحولاتی ایجاد کند.
بنافی خطاب به مدیر جدید آموزش وپرورش دشتستان گفت: مدیر آموزش و پرورش باید همتاپروری داشته باشد و همکاران و مدیران خود را از انسان های شجاع انتخاب کند و در کنار آن جایگاه و تکریم معلمان را در اولویت قرار دهد.
وی به نقاط محروم دشتستان از لحاظ آموزشی اشاره کرد و گفت: مدیر جدید آموزش و پرور باید امکانات آموزشی در بخش بوشکان و ارم را فراهم و پیگیری لازم را انجام دهد.
بنافی در پایان از مجاهدت های 35 ساله سهراب باقری مدیر سابق آموزش و پرورش دشتستان تقدیر و برای مدیر جدید آرزوی موفقیت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه شهرستان دشتستان در این آئین اظهار داشت: معلمی یک رسالت الهی است که در قرآن کریم نیز از آن یاد شده و اجر و پاداش آنها بی بدیل و بینظیر است.
وی معلمان را افسران جنگ نرم و خط مقدم دفاع از انسانیت و معارف دین دانست و گفت: پایه کمال و سعادت انسان در گرو تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در پرورش جوانان مومن انقلابی رزمنده و مجاهد تاثیر گذار بوده است.

moarefe amozesh parvaresh 31
مصلح با تاکید بر اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح سند تحول بنیادین باید از حیث محتوایی و کیفی، اساس کار مدیر و مسئولین آموزش پرورش شهرستان دشتستان قرار گیرد.
وی لازمه اجرای صحیح طرح سند تحول بنیادین را به کارگیری مدیران مومن، انقلابی دانست و عنوان کرد: برای محقق شدن طرح های این سند در طراز انقلاب اسلامی باید مدیران جهادی، انقلابی، معتقد و پای کار داشته باشیم.
امام جمعه شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: مدیران و مربیان معتقد میتوانند با عمل و اخلاق خود، بهترین الگوی رفتاری برای دانش آموزان باشند.
وی با بیان اینکه مدیر جدید آموزش و پرورش دشتستان باید نظارت جدی بر زیرمجموعه ها داشته باشد، افزود: طرح عفاف و حجاب، تربیت دانش آموزان در طراز انقلاب اسلامی، توجه به قرآن، عترت و نماز باید مورد توجه قرار گیرد.
مصلح با بیان اینکه جایگاه معلمان باید در دستور کار باشد، افزود: با توجه به اینکه هدف دشمن قداست زدایی است باید جایگاه معلمان در جامعه حفظ شود.
امام جمعه شهرستان دشتستان در پایان از خدمات و تلاش های سهراب باقری مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان طی دوسال اخیر قدردانی و برای سلیمان حیاتی مدیر جدید آرزوی موفقیت کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا بیان داشت: فلسفه و منطق ایجاد دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، انسان سازی است که برای تقویت آن باید شان و جایگاه معلمین حفظ شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای پرداختن به رسالت انسان سازی باید شان و جایگاه معلمانش حفظ شود، افزود: آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز باید همه اسباب بزرگی را برای معلمان ایجاد کند و در راستای حفظ کرامت آنها گام بردارد.

moarefe amozesh parvaresh 1
موحدی عنوان کرد: در حوزه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی یک شعار با عنوان "همه برای آموزش و پرورش و آموزش و پرورش برای همه" را انتخاب نمودیم که امروز در استان اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز باید این شعار سرلوحه تمامی دستگاه های اجرایی باشد، افزود: افزایش سرمایه های اجتماعی یکی از کارکردهای آموزش و پرورش است و تمامی دستگاه های اجرایی نیز باید بی منت در این راستا همکاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه بنای ما بر حرمت و کرامت انسانی معلمان و دانش آموزان است، گفت: مدیر جدید آموزش و پرورش دشتستان باید با طراحی نقشه جامع پیشرفت و برنامریزی دقیق در راستای بالا بردن جایگاه این شهرستان کوشا باشد.
موحدی در پایان از خدمات ارزنده سهراب باقری مدیر سابق آموزش و پرورش طی دوسال اخیر قدردانی نمود و برای مدیر جدید آرزوی توفیقات روزافزون از خداوند منان طلب کرد.
سهراب باقری مدیر سابق آموزش و پرورش دشتستان در این آیین با اشاره به اینکه توسعه کشور برپایه ریل آموزش و پرورش و کلاس های درس است، افزود: 26 ماه بعنوان خدمتگزار مردم در آموزش و پرورش دشتستان با نگاهی سیستمی توام با اخلاق، دوستی و هم افزایی تلاش نمودم.
وی اضافه کرد: همه همت و تلاش خود و تیم ارزشمند کاری را در راستای ارتقاء شاخصه های مختلف آموزش و پرورش و بهبود زیرساختها بکار گرفتم.

moarefe amozesh parvaresh 1
باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش دشتستان زیرساخت های لازم برای مجازی شدن را نداشت افزود: همکاران ما طی دوسال اخیر و شرایط کرونایی حاکم بر جامعه با تمامی وسایل و ابزارهای خود درراستای آموزش تلاش نمودند تا این امر مهم بر زمین نماند.
وی خاطرنشان کرد: همه افتخارات و موفقیت های ما حاصل از تلاش شبانه روزی همکاران در آموزش و پرورش شهرستان دشتستان است.
مدیر سابق آموزش و پرورش دشتستان به مختصری از عملکرد خود در دوسال اخیر اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول مستندسازی در استان بوشهر، ساماندهی اموال آموزش و پرورش در مدارس، ساماندهی صندوق وام فرهنگیان ایثارگر، ارتقاء سرانه ورزشی دانش آموزان، کسب امتیاز ارزشمند کشوری و استانی در حوزه آموزش و پرورش، کسب امتیاز برتر ارزیابی عملکرد در بین دستگاه های اجرایی در دوسال متوالی، کسب امتیاز برتر در حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزی، کسب امتیاز برتر شورای آموزش و پرورش، قبولی بیش از 54 دانش آموز در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و .... از جمله عملکرد های مثبت آموزش و پرورش دشتستان در دو سال اخیر است.
سلیمان حیاتی مدیر جدید آموزش و پرورش دشتستان در این آیین به مشکلات حوزه آموزش در شهرستان اشاره کرد و افزود: کمبود امکانات، تجهیزات و فضای مناسب آموزشی در شهرستان بویژه مناطق کم برخوردار از جمله مشکلات آموزشی است که با همکاری مسئولین در راستای برطرف کردن آن تلاش خواهم کرد.

moarefe amozesh parvaresh 1
وی به آموزش های مجازی و صدمات جبران ناپذیر بیماری کرونا بر دانش آموزان طی دوسال اخیر اشاره کرد و گفت: کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش داریم که باید دراین خصوص چاره اندیشی کنیم تا مهر امسال کلاس ها بدون معلم نباشد.
حیاتی با اشاره به استفاده از ظرفیت فرهنگیان فرهیخته گفت: تلاش داریم با تشکیل کارگروه ها اندیشه ورز از ظرفیت فرهیختگان این عرصه استفاده نماییم.
وی با بیان اینکه جایگاه و شان معلمین حرمت دارد خاطرنشان کرد: جایگاه معلمین در اولویت کاری من خواهد بود و استفاده از تجربیات بزرگان نیز همانند چراغ راه ما در این مسیر است.
مدیر جدید آموزش و پرورش دشتستان با بیان اینکه حضور مسئولین جهادی و انقلابی مایه دلگرمی انسان است، افزود: با نگاهی به ظرفیت ها و با همدلی و همفکری مسئولین در راستای ارتقاء جایگاه فعلی آموزش و پرورش دشتستان گام خواهیم برداشت.

moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 31moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1moarefe amozesh parvaresh 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group