چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

بیمارستان کنگان به عنوان یکی از مراکز مهم درمانی خدمات فراوانی به کارکنان صنایع پارس جنوبی ارائه می‌کند و انتظار می‌رود صنعت نیز مسئولیت خود را در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: استان بوشهر میزبان صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است که از شمال تا جنوب استان را در برگرفته است و این استان را تبدیل به قطب اقتصادی و انرژی کشور کرده است.

علی‌رغم میزبانی شایسته استان بوشهر از این صنایع، مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع تاکنون آنگونه که باید و شاید، ادا نشده است و استان بوشهر در بسیاری از مسائل با چالش‌های جدی روبرو است.

شهرستان کنگان به عنوان میزبان صنایع پارس جنوبی، خدمات گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف به این صنایع و کارکنان آن ارائه می‌کند ولی از الطاف این صنایع بهره لازم را نبرده است.

یکی از خدمات مهم شهرستان کنگان به صنایع پارس جنوبی، خدمات درمانی است به گونه‌ای که بخش زیادی از مراجعات بیمارستان امام خمینی شهرستان کنگان را کارکنان صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر تشکیل می‌دهند.

این بیمارستان در حالی به عنوان بیمارستان معین صنعت نفت فعالیت می‌کند که همچنان با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو است و انتظار می‌رود صنعت مستقر در استان بوشهر نگاه بهتری به این بیمارستان داشته باشد.

لزوم نگاه ویژه پارس جنوبی به بیمارستان کنگان

فرماندار شهرستان کنگان صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی باید نگاه بسیار ویژه به کمبودها و مشکلات بیمارستان کنگان داشته باشند.

احمد غریبی بیان کرد: مردم نجیب و بافرهنگ شهرستان کنگان با توجه به همسایگی و همجواری با صنعت، توقعات و انتظاراتی از مجتمع گاز پارس جنوبی دارند و این انتظارات باید در شورای راهبردی و مسیر قانونی توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات متعدد بیمارستان کنگان بیان کرد: بارها به مدیران ارشد صنعت نفت و گاز گفته ایم که بیمارستان معین کنگان را دریابید، این بیمارستان دارای مشکلات فراوان است و اگر حادثه‌ی برای پالایشگاه‌های مستقر در منطقه رخ بدهد، تجهیزات و امکانات جوابگوی صنعت نخواهد بود.

bimarestan por

کمبود امکانات و تجهیزات

فرماندار کنگان ادامه داد: اکنون با نبود امکانات و تجهیزات و ریزش قسمت‌هایی از ساختمان بیمارستان انتظار داریم با مشارکت و همدلی مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر در منطقه این موارد حیاتی مرتفع شود.

غریبی گفت: باید با انجام اقدامات و دستاوردهای زیرساختی و مهم در منطقه، نگاه مردم را به سمت صنعت برگردانیم تا مردم مناطق پیرامونی پارس جنوبی با یک دیدگاه مثبت و روشن به مجموعه صنعت نگاه کنند.

وی گفت: با انجام کارهای شایسته و اثر بخش در آینده مردم به نیکی از ما یاد کنند و قطعاً با تجارب ارزشمند مهندس باهوش همسو با صنعت نفت و گاز منشأ خیر و برکات برای منطقه خواهند بود.

در چارچوب قانون کمک می‌کنیم

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز بیان کرد: اکنون باید برای عزت و سربلندی کشور عزیزمان در تمام حوزه‌ها با همدلی و هم‌بستگی حرکت کرد و خدمت به مردم را در رأس امور قرار دهیم.

احمد باهوش گفت: محدوده جغرافیای شهرستان کنگان و سواحل زیبای سیراف از ظرفیت تفریحی و پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تعامل دو طرفه بتوانیم مکانی مناسب و مجموعه تفریحی با کیفیت جهت استفاده از کارکنان، خانواده کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و مردم خونگرم منطقه فراهم آوریم.

وی ادامه داد: هرجا که بتوانیم و قانون اجازه بدهد به مردم این منطقه در جهت عمران و آبادانی زیرساخت‌های مهم و حیاتی کمک خواهیم کرد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: مسئولان شهرستانی و استانی باید مسیر را جهت اقدامات شاخص و زیرساخت‌های مهم در منطقه فراهم آورند و مواردی از قبیل آب، جاده، بیمارستان را در اولویت قرار دهند و امید داریم با خرد جمعی و همدلی گام‌های مثبتی برداریم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group