پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: برای تکمیل سد دالکی ۱۶۰۰ میلیارد و بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش دیارجنوب، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تسلیت بمناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: مشکل بی آبی در کل کشور وجود دارد و در مناطق جنوبی بدلیل کمبود بارندگی این معضل بحرانی شده که مسئولین وزارت نیرو باید در این راستا تلاش نموده تا مشکلات را مرتفع و به مردم خدمت رسانی کنند.
وی به مشکلات راه در کل کشور اشاره کرد و گفت: معضلات راه های شهرستان دشتستان نیز پیگیری خواهد شد.
حسینی درخصوص وضعیت درمانی و بیمارستان شهرستان بیان داشت: تکمیل بیمارستان از ابتدا جزو اولویت های دولت و ریاست جمهوری بوده و وزارت بهداشت نیز به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

edari parlemani 1

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: باتوجه به محدود بودن منابع درآمد دولت، تصمیم کلی برای بازنشستگان کشوری گرفته خواهد شد.
وی به نیمه تمام ماندن بسیاری از پروژه ها در دولت قبل اشاره کرد و گفت: در دولت جدید بدنبال تکمیل پروژه ها و تامین منابع مالی برای تسریع در روند آنها هستیم.
حسینی به هدفمندسازی یارانه ها و کوتاه کردن دست فسادگران اشاره کرد و گفت: همه مدیران کشوری باید در راستای خدمت رسانی به مردم همت کرده و بی شک با تلاش بیشتر می توانیم شرایط را تغییر دهیم.
حسینی عنوان کرد: مجلس، انقلابی و دلسوز مردم است و مطالبات مردم را مطرح می کند ولی باید با تمامی شرایط و واقعیت ها کنار بیاییم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مشکلات شهرستان با جدیت پیگیری و برای فرمانداری ویژه نیز باید تمامی شاخصه ها بررسی شود.
احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن گرامیداشت آغاز دهه کرامت و تسلیت بمناسبت سالروز ارتحال امام(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) یک شخصیت جامع و برای ما یک ارزش و اصالت بود.
وی افزود: آب یک نیاز جدی و حیاتی در بخش کشاورزی است که مردم از مسئولین انتظار دارند تا پروژه های بزرگی چون سد دالکی را تکمیل و مشکلات آبی شهرستان را برطرف نمایند.
بنافی بیان کرد: سد دالکی 41 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به 1600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

edari parlemani 1

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: موضوع سد دهرود نیز مطالعات آن انجام و ساخت آن نیز با تخصیص بودجه آغاز خواهد شد.
وی به وضعیت درمانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: درحال حاظر دشتستان دارای یک بیمارستان است و تمامی پرسنل بدیل نبود
امکانات کافی فشار زیادی را متحمل می شوند.
بنافی درخصوص تکمیل بیمارستان 17 شهریور برازجان عنوان کرد: فاز اول بیمارستان 17 شهریور برازجان 80 درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل فاز دوم آن به450 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
فرماندار دشتستان به مشکلات راه های این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسیر تنگ ارم بسیار خطرناک است که امیدواریم با پیگیری ها بتوانیم تمامی مسر ها را هموار و مشکلات آب را نیز برطرف نماییم.
محمد هادی رستمیان معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این جلسه ضمن عرض تسلیت بمناسبت رحلت امام خمینی(ره) بیان داشت: چندین هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان با کمبود آب مواجه است که معیشت، اشتغال و امنیت غذایی آنها به خطر افتاده است.

edari parlemani 1

وی با بیان اینکه سد رییسعلی دلواری و دالکی نیازمند توجه ویژه وزارت نیرو است، افزود: شرکت توسعه راه ها باید برای مسیر بخش ارم و هموار کردن راه ها تلاش بیشتری داشته باشد.
رستمیان به پیگیری های بیشتر در حوزه بهداشت ودرمان اشاره کرد و گفت: حوزه آموزش باید تقویت و مدارس نیز نوسازی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه شهرستان دشتستان در این جلسه ضمن تسلیت بمناسبت رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اخلاق کارگزاران و مدیران در نظام اسلامی از دیدگاه امام راحل بر پایه ضرورت تقوا، تزکیه نفس، ضرورت زمامداری، خدمت برای خدا، دلسرد نشدن از شکست، ساده زیستی، امانتداری، مواظبت در امر بیت‌المال، تعهد به موازین و معیارهای اسلامی، اشاعه معنویت و اقامه عدالت، مردمی بودن، انتقادپذیری، پیروی از ولایت فقیه است.

edari parlemani 1

وی اضافه کرد: کارگزاران با سرلوحه قرار دادن دیدگاه های امام راحل می توانند بعنوان مدیری توانمند به مردم خدمت رسانی کنند.
امام جمعه شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: امیدواریم در این ایام بتوانیم خط و مشی امام خمینی(ره) را ادامه دهیم و از اشاعه آن در انجام کارها بهره ببریم.
ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب بزرگ که امام راحل برعهده داشت، کاهش فاصله طبقاتی سیاسی بود که در دشتستان با حضورمعاون رییس جمهور و دیگر مسئولین شاهد به ثمر رسیدن این دستاورد بزرگ هستیم.
وی با بیان اینکه دشتستان از بزرگترین شهرستان استان بوشهر است، افزود: با وجود تمامی خدمات ارائه شده طی سال های گذشته در این شهرستان، با عصب ماندگی و محرومیت های زیادی روبه رو هستیم.
نماینده مردم دشتستان جدی ترین مشکل در شهرستان را چالش آب و بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: وضعیت حوزه درمانی نیز در دشتستان مناسب نیست و تنها یک بیمارستان در این شهرستان بزرگ وجود دارد.
رضایی با بیان اینکه در حوزه آموزش با مشکل جدی مواجه هستیم، افزود: با توجه به اینکه بیشتر تراکم مدارس تخریبی در دشتستان است باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

edari parlemani 1

وی به وضعیت نامناسب راه های شهرستان اشاره کرد و گفت: بسیاری از روستاها در این شهرستان از هیچگونه امکانات برخوردار نیستند و کشاورزان نیز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.
رضایی یادآور شد: دشتستان در توسعه صنعت استان بوشهربیشترین سهمیه را دارد ولی گاهی شاهد بی میلی های نسبت به جوانان هستیم.
نماینده مردم دشتستان با بیان اینکه 40 روستای شهرستان دشتستان آب آشامیدنی سالم ندارند، افزود: امیدواریم با انقلاب جهادی مسئولین بتوانیم این مشکلات را برطرف نمائیم.
سیدباقر حسینی رئیس شورای شهرستان در این جلسه اظهار داشت: امروزه مسئولین وظیفه دارند با روحیه انقلابی و جهادی برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.
وی به مشکلات متعدد شهرستان از جمله آب شرب اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه از لحاظ منابع آبی غنی هستیم ولی هر ساله در فصل تابستان با این مشکل روبه رو هستیم.
رئیس شورای شهرستان تصریح کرد: با استفاده صحیح از منابع آبی در سد رییس علی دلواری می توانیم مشکلات آبی شهرستان را مدیریت کنیم.
حسینی به مشکلات راه و جاده های شهرستان اشاره کرد و گفت: نقاط حادثه خیز محور سعدآباد به وحدتیه، ورودی آب پخش، جاده نمازگاه، راه دسترسی به بخش بوشکان از جمله مشکلات راه های شهرستان است که باید برطرف شود.
پناه رییس شورای اسلامی بخش ارم در این جلسه گفت: بخش ارم همواره در مجاهدت ها و انقلابیون سرآمد خاص بوده و با 45 شهید مبارزه لرده از افتخارات این بخش است.
وی به مشکلات آب و جادهای این بخش اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه بخش ارم 45 کیلومتر با شهرستان فاصله دارد و با گذشت 45 سال هیچ هیچ اقدامی برای این مسیر انجام نگرفته است.
پناه ادامه داد: 25 کیلومتر راه دسترسی به گیسکان است که 6 روستا در این مسیر قرار گرفته و همچنان جاده آن خاکی است و اقدمی صورت نگرفته است.
وی به مسئله آب شرب کشاورزی در بخش ارم اشاره کرد و گفت: با توجه به سد تنگ ارم و انتقال آب به شهر و روستاهای هدف بسیاری از این روستاها فاقد شبکه آبرسانی هستند که باید در این راستا اقداماتی انجام شود.
وی با اشاره به مشکلات آب کشاورزان گفت: باتوجه به سد دهرود که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده درخواست تامین اعتبار برای آغاز کار این سد را داریم.
پناه گفت: سد دالکی که در شمال شرقی این بخش قرار دارد تا به حال هیچگونه پیگیری برای تخصیص این آب به بخش ارم صورت نگرفته است که امید داریم در آینده با کمک مسئولین جهادی شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.
رییس شورای اسلامی بخش ارم در خصوص وضعیت درمان افزود: باتوجه به اینکه آخرین نقطه روستاهای این بخش تا مرکز شهرستان 150 کیلومتر فاصله دارد نیازبه احداث یک بیمارستان در این بخش احساس می شود.
وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحولات نخیلات و ساماندهی آبکشی برای کشاورزان باید ادامه یابد تا مشکلات آنها حل شود.
خلیفه نائب رییس شورای اسلامی بخش بوشکان گفت: ما در این بخش 2 شهر، 12 روستا و 20 آبادی داریم که با کف شکنی چاه ها میتوانیم مقداری از مشکلات آب شرب بخش بوشکان را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: روستاهای فاقد مخزن آب را می توانیم با احداث مخزن برای کوتاه مدت مشکلات آب شرب را برطرف کنیم.
نائب رییس شورای اسلامی بخش بوشکان برای بطرف شدن مشکلات آب بخش برای بلند مدت بیان داشت: احداث سد تنگ رود و ارغون و احداث خط انتقال آب به شهر کلمه می توانیم مشکلات را برای مدتی طولانی برطرف کنیم.
وی به وضعیت درمانی در این بخش اشاره کرد و گفت: 3 درمانگاه در این بخش وجود دارد که فقط در زمان اداری به کار خود مشغول هستند که با توجه به فاصله 120 کیلومتری تا مرکز شهرستان با احداث بیمارستان مشکلات رفع خواهد شد.
نائب رییس شورای اسلامی بخش بوشکان گفت: 70 درصد عشایر استان در بخش بوشکان ساکن هستند که بهداری نیازها را برطرف نمیکند و احداث یک درمانگاه در شهر لازم است.
وی به مشکلات کشاورزان و اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 95 مردم این بخش کشاورز هستند با کم شدن آب زنگ خطر برای معیشت و اشتغال این قشر به صدا در آمده است
وی یکی دیگر از مشکلات این بخش را طرح سند دار کردن زمین های کشاوری عنوان کرد و گفت: 80 درصد زمین های کشاورزی بخش بوشکان فاقد سند هستند.
نائب رییس شورای اسلامی بخش بوشکان به مشکلات راه این بخش اشاره کرد و افزود: این بخش فاقد یک راه کوتاه و ایمن به بخش مرکزی شهرستان است.
وفایی رییس شورای اسلامی بخش آب پخش گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته تمامی نقاط کشور از مسکن مهر بهره مند شده اند ولی متاسفانه بخش آب پخش از این نعمت برخوردار نشد.
وی به مشکل آب شرب اشاره کرد و گفت: با اتصال این بخش به خط کوثر میتوانیم برای مدتی طولانی مشکل را رفع کنیم.
وفایی با اشاره به مشکلات آب کشاورزان ادامه داد: با توجه به اینکه 80 درصد مردم اشتغالشان از طریق آب تامین می شود، تهدیداتی دراین مسیر وجود دارد که باید دراین راستا اقدامات اساسی انجام شود.
نائب رییس شورای اسلامی بخش بوشکان گفت: لایروبی کانال ها، تامین اعتبار تسهیلات کم بهره به کشاورزان و تعریض پروژه ورودی شهر آب پخش از کلل و رود حله و تامین آب آشامیدنی روستای تل سبز نیز باید پیگیری شود.
صادق دشمن زیاری رییس شورای بخش شبانکاره گفت: با وجود سد شبانکاره، مشکلات آب شرب وکشاورزی در این بخش زیاد است.
وی دیگر مشکلات این بخش را برشمرد و عنوان کرد: ورودی شبانکاره، فرسودگی لوله های آب، ضعیف بودن آنتن دهی تلفن همراه و امین نهاده های دامی از دیگر مشکلاتاین بخش هستند.
بحرانی رییس شورای بخش مرکزی در این جلسه بیان داشت: آب شرب کشاورزی باید با توجه به منابع آبی که در اختیار داریم اقدامات اساسی انجام گیرد.
وی اذعان داشت: شغل بیشتر مردم دربخش مرکزی از طریق اقتصاد نخل است که امیدواریم با تامین اعتبار سد دالکی از فرسودگی نخیلات و تهدیدی که برای این قشر وجود دارد جلوگیری نماییم.
بحرانی با بیان اینکه مسئولیت های اجتماعی موسسات و صنایع از دیگر مشکلات و دغدغه های این بخش است، افزود: شرکت سیمان با درآمد بالایی که دارد به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال روستاهای مجاور عمل نمی کند.
وی ادامه داد: شرکت سیمان باید به روستاهای اطراف که این آلودگی رامتحمل شده اند رسیدگی و جذب نیرو نماید.
رییس شورای بخش مرکزی آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و دفع پسماند را از دیگز مشکلات این بخش عنوان کرد.
روح اله غلامی مدیر خدماتی شهرک صنعتی برازجان به نمایندگی از صنعتگران شهرستان در این جلسه گفت: 150 واحد صنعتی را در شهرستان پایش کردیم تا بتوانیم خدمات بزرگی را در شهرستان ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه 50 درصد از واحدها نیاز به تامین نقدینگی دارند، افزود: با بنیاد برکت همکاری داریم که باید در این راستا کمک بیشتری کنند تا مشکلات واحدها را برطرف نماییم.

edari parlemani 1

غلامی ادامه داد: دشتستان بدلیل مساحت بالا نیاز به کشت مادر دارد که در این راستا در مجاورت شهرک صنعتی بدنبال اخذ مجوز شهرک گلخانه ای وایجاد پایانه صادراتی در شهرستان اتفاقات خوبی در زمینه کشاورزی و صادرات رقم خواهد خورد.
مدیر خدماتی شهرک صنعتی برازجان گفت: 75 هکتار به اراضی صنعتی اضافه شد ولی بدلیل عدم تامین اعتبار برای زیرساخت ها با مشکل مواجه هستیم.
غلامی تصریح کرد: شهرک صنعتی برازجان رتبه اول واحدهای صنعتی در استان بوشهر را دارد که باید بتوانیم با تلاش بیشتر سرمایه های مردم را به تولید تبدیل کنیم که به بخش اشتغالزایی کمک شایانی خواهد کرد.
کرمی رییس شورای بخش سعدآباد نیز دراین جلسه معضل اصلی این بخش را آب شرب کشاورزان است عنوان کرد و گفت: بیشتر مردم در این بخش کشاورز هستند و باید در اجرای سد دالکی تسریع شود.
وی دیگر مشکلات این بخش را مسیر دهقاید عنوان کرد و گفت: درروستای درودگاه با اندک بارندگی سیل جاری می شود و ستون های پل نظرآقا نیز فرسوده شده اند.
رییس شورای بخش سعدآباد یاد آور شد: با توجه به مدارس فرسوده در این بخش باید نوسازی در اولویت قرار گیرد و صندوق بازنشستگی و همسان سازی حقوق بازنشستگان مد نظر گرفته شود.

 edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1edari parlemani 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group