جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: باتوجه به غلظت ریزگردها در برازجان، دیلم، بوشهر و گناوه شرایط جوی در این شهرستان‌ها خطرناک است.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مصلحیان روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در شهر بوشهر تا ساعت هشت صبح امروز ۷۰۸، برازجان ۸۱۷، دیلم، ۴۸۶ و گناوه یک هزار و ۶۲ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.
وی اظهارکرد: همچنین در شهرهای عسلویه و کنگان به ترتیب با غلظت ۴۱۹ و ۲۲۵ میکروگرم بر مترمکعب شرایط جوی در این شهرستان ها نیز بسیار ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

gardoghobar
مصلحیان ادامه داد: براساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در شهرهای بوشهر و برازجان پنج، گناوه هفت، دیلم سه و عسلویه ۲ برابر استاندارد جهانی اعلام شده است.
وی گفت: کانون گرد و غبار فرامرزی و از کشورهای عراق و عربستان و در استان بوشهر از طرف استان خوزستان گزارش شده است.
کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بررسی ها نشان می‌دهد پدیده گرد و غبار در این استان رو به کاهش است و پیش بینی می‌شود شرایط جوی استان تا بعد از ظهر بهتر شود.
وی یادآورشد: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از روز جمعه احتمال ورود توده جدیدی از گرد و غبار در استان وجود دارد.
گرد و غبار از بامداد روز گذشته ۲۷ اردیبهشت استان بوشهر را فراگرفت به نحوی که غلظت ریزگردها منجر به تعطیلی اداره ها و مدارس استان شد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group