پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

‌مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی گرد و خاک تا روز پنجشنبه هفته جاری بر فضای این استان حاکم است.

به گزارش دیارجنوب، فرج الله شکوهی پور روز سه‌شنبه در این ارتباط افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شدید شمال غربی تا اواخر هفته جاری روی دریا و سطح این استان است.
وی بیان کرد: بنابراین در این مدت علاوه‌ بر مواجی و تلاطم سواحل و فراساحل استان بوشهر، وزش باد و تداوم خیزش گردوخاک در برخی مناطق مستعد این استان نیز پیش بینی می شود.
شکوهی پور ادامه داد: همچنین گرد و غبار انتقالی از مناطق همجوار و کشور عراق طی امروز و فردا (چهارشنبه) روی خلیج فارس و سطح استان بوشهر ماندگار است که در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا مورد انتظار است.
وی ادامه داد: براساس پیش بینی ها روز پنجشنبه به تدریج از شدت گردوغبار در استان بوشهر کاسته خواهد شد.

gardoghobar
شکوهی پور افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با وزش باد، گردوغبار و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد نیز شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۶ و گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
شکوهی پور اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۷۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی طی ساعت‌هایی بیش از سه متر پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۰ دقیقه بامداد، مد اول ۰۹:۱۷، جزر دوم ۱۶:۵۷ و مد دوم ۲۲:۵۹ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group