چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به غلظت ریزگردها در بوشهر، گناوه، کنگان و دیلم شرایط جوی در این شهرستان ها خطرناک اعلام شد.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مصلحیان روز سه‌شنبه در این ارتباط افزود: بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در شهر بوشهر تا ساعت ۶ صبح امروز یکهزار و۷۰، گناوه ۲ هزار و ۸۳۹، دیلم ۲هزار و۶ و کنگان 564 میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.
وی اظهار کرد: همچنین در شهر برازجان نیز با توجه به غلظت ۳۶۶ میکروگرم بر مترمکعب شرایط جوی در این شهرستان نیز بسیار ناسالم گزارش شده است.
مصلحیان ادامه داد: براساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در شهر بوشهر۱۱، گناوه ۱۹، دیلم ۱۳ و برازجان ۲ برابر استاندارد جهانی اعلام شده است.

gard ghobar bu
وی اضافه کرد: همچنین براساس داده‌های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرهای کنگان و عسلویه به ترتیب ۸۶ و ۶۰ میکرو گرم بر مترمکعب گزارش و شرایط جوی قابل قبول اعلام شده است.
مصلحیان گفت: کانون گرد و غبار فرامرزی و از کشورهای عراق و عربستان و در استان بوشهر از طرف استان خوزستان گزارش شده است.
براساس تصمیم کارگروه اضطرار و آلودگی هوای استان بوشهر امروز ۲۷ اردیبهشت شهرستانهای دیلم، گناوه، بوشهر، تنگستان ،دشتی و دشتستان به دلیل غلظت گرد و غبار تعطیل اعلام شد.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر وقت روز گذشته تا بعد از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری وزش بادهای شدید شمال غربی و احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه ای و هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) اعلام شده بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group