سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رضا صفایی‌پور (طوفان) بازیگر پیشکسوت سینمای قهرمان‌محور ایران در بیمارستان بستری شد.

به گزارش دیارجنوب، روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام کرده است که رضا صفایی‌پور (طوفان) بازیگر پیشکسوت سینمای قهرمان‌محور ایران روز گذشته (25 اردیبهشت 1401) در بیمارستان یاس تهران بستری شد.
این بازیگر پیشکسوت از چندی قبل درگیر بیماری پارکینسون شده است و همین موضوع باعث کم‌کار شدن او در سینما شده است.
رضا صفایی‌پور 1328 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل دیپلم رشته ادبی است، فعالیت خود را با کشتی کچ شروع کرد و بعد از چند مقام قهرمانی در ورزش، وارد سینما شد و با نام طوفان به شهرت رسید.

bazigar pishkesvat
رضا صفایی‌پور فعالیت خود را به‌صورت جدی در سال 1342 وقتی که 14ساله بود، آغاز کرد و به‌عنوان ورزشکار بدلکار در فیلم «ترس و تاریکی» محمد متوسلانی حضور یافت.
سپس در سال 1348 با فیلم «قهرمانان» به‌کارگردانی ژان نگولسوک، محصول مشترک ایران و آمریکا، به‌عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت و تا سال 1355 نزدیک به 10 فیلم بازی کرد.
با فیلم «میرزا کوچک خان» در سال 1362 به بازیگری بازگشت و با حضور در فیلم‌های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «پلاک» و «ضربه آخر» کم‌کم به شهرت رسید و در سال 1371 نیز با سریال دیدنی «سیمرغ» وارد قاب تلویزیون شد.
از آثار سینمایی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به فیلم‌های «سینه‌سرخ»، «خداحافظ سینما»، «سحرگاه پیروزی»، «چشم عقاب»، «شاهرگ»، «تهاجم»، «پاتک»، «جهنم سبز»، «حادثه در کندوان»، «خط آتش»، «مرضیه»، «آن‌ها هیچ‌کس را دوست ندارند»، «ضربه آخر»، «صلیب طلایی»، «پوتین»، «شکار خاموش»، «جمیل»، «کانی‌مانگا»، «پلاک»، «میرزا کوچک خان»، «شکار در شب»، «فصل خاکستری»، «انفجار»، «مردی در آتش»، «چشمان بسته»، «جنوبی»، «گریز از مرگ»، «هفت مرد دلاور»، «خر دجّال»، «غلام ژاندارم» و «ترس و تاریکی» اشاره کرد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group