سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

استاندار بوشهر گفت: در راستای تامین و مدیریت بهینه توزیع رفع انحصار واردات کالاهای اساسی مستقر در تهران در دستور کار قرار دارد.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی زاده امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برخی کالاها مانند برنج، نهاده های دامی، ذرت، روغن و شکر را که وارد کننده آن هستیم و توسط شرکت هایی در تهران انجام می شود می توانیم به وسیله لنج ها وارد کنیم و از این طریق به وفور کالا در کشور کمک کنیم.
استاندار بوشهر یادآورشد: در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان چهار هزار فروند شناور مرتب در حال سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که امکان تامین کالاهای اساسی توسط آنها فراهم است.
وی گفت: علاوه بر کالاهایی که به وفور در بازارها و فروشگاه ها وجود دارد به قدر کافی در انبارها برنج، شکر و مرغ ذخیره کرده ایم.

ostandar j mohamadi
محمدی زاده افزود: به مردم توضیح داده ایم که ضروری است برای حفظ منافع ملی ارز ترجیحی چهار قلم کالا با توزیع عادلانه یارانه ها حذف شود و یارانه آن مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد و از قاچاق کالاهای اساسی به خارج از کشور و سواستفاده واسطه ها، دلالان و تاجران جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: در چند روز گذشته حتی کوچکترین اعتراضی به این طرح ارزشمند ملی در استان بوشهر وجود نداشته است.
استاندار بوشهر افزود: تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا روند جاری عرضه و توزیع کالاهای اساسی در همه شهرهای استان برقرار باشد.
محمدی زاده با تاکید بر اینکه برنج، شکر و مرغ را به قدر کافی در انبارها ذخیره کرده ایم، اضافه کرد: تنها در زمینه روغن در این چند روز کمبود داشتیم که دلیل آن این بود که متاسفانه روغن با تاخیر از کشتی ها تخلیه و وارد کارخانه های دسته بندی شد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: احتمالا کارخانه ها هم در چند روز قبل از اجرای طرح، روغن را نگه داشتند و بین استان ها توزیع نکردند و گذاشتند تا گران شود.
محمدی زاده گفت: کارخانه ها بعد از اجرایی شدن طرح از دیروز شروع به توزیع روغن کردند و اکنون مشکل در حال برطرف شدن است.
وی ادامه داد: در استان بوشهر دو هزار فروند لنج وجود دارد که مرتب به کشورهای جنوبی خلیج فارس سفر می کنند از آنها خواسته ایم در سفرها بخشی از کالاهایی که می آورند مواد غذایی باشد./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group