سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه در استان خبر داد و گفت: در این راستا امسال ۵۲ سایت تلفن همراه در استان با سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، علی سملیان با تبریک روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمام شهرهای 40 گانه استان بوشهر به سرویس‌های نسل سوم و چهارم اینترنت دسترسی دارند اظهار داشت: در این راستا 584 روستای استان معادل 94 درصد دارای پوشش مناسب تلفن همراه یا سرویس تلفن ثابت هستند.
وی از برخورداری 542 روستا از سرویس مکالمه همراه اول و بهره‌مندی 412 روستا از ایستگاه تلفن همراه ایرانسل خبر داد و گفت: در این راستا در سال 1400 طرح‌های مهم توسعه زیرساخت تلفن همراه راه‌اندازی شد و 32 سایت تلفن همراه روستایی، 44 سایت شهری و 11 ایستگاه تلفن همراه جاده‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از 348 میلیارد تومان راه‌اندازی و سبب بهبود پوشش مکالمه و تقویت اینترنت شد.

telefon hamrah mokhaberat
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه در استان خبر داد و گفت : هم اکنون بیش از 99 درصد از 406 روستای بالای 20 خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی و از این تعداد، 93 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار دارای ارتباط شبکه ملی اطلاعات هستند.
سملیان بهینه‌سازی ارتباطات را یکی از شاخص‌های پیشرفت پایدار و جمعیت معکوس به روستاها دانست و بیان کرد: در روستاهای در حال توسعه، با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز سبب فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش و نحوه استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی، سطح زندگی مردم ارتقا و جذب سرمایه، فروش صنایع دستی، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصاد روستا می‌شود.
وی باتأکید بر توسعه اینترنت با کیفیت در نقاط مختلف استان خاطر نشان کرد: در این راستا امسال 25 سایت روستایی، 18 ایستگاه شهری و 9 سایت جاده‌ای تلفن همراه در مجموع 52 سایت تلفن همراه در شهرها، روستاها و جاده‌‌های استان با سرمایه‌گذاری 208 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی فیبر نوری در نقاط مختلف خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر 4 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان بوشهر راه‌اندازی شده و اکنون در شهر بوشهر این شبکه در حال توسعه است.
سملیان با بیان اینکه برای شهر بوشهر 40 کیلومتر شبکه فیبر نوری طراحی شده است تصریح کرد: تاکنون عملیات 10 کیلومتر آن اجرایی شده و در اجرا این طرح 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.
وی با بیان اینکه بوشهر در عرصه ایجاد شبکه فیبر نوری جز 4 استان برتر کشور است افزود: در این زمینه سال گذشته پشتیبانی فیبر نوری در نقاط حساس مانند جزیره خارگ اجرا شد تا کمترین اختلال داشته باشیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: رساندن شبکه فیبر نوری به درب منازل در شهرهای جم، ریز، گناوه، عسلویه و دیگر نقاط با همکاری شرکت مخابرات آغاز شده و متقاضیان می‌توانند برای تقویت شبکه اینترنتی و توسعه کسب و کارهای مختلف برای اتصال به شبکه فیبر نوری اقدام کنند.
سملیان یکی از مزایای مهم ایجاد زیرساخت فیبر نوری در سطح شهرها و دسترسی کاربران اینترنتی به آن را افزایش کیفیت خدمات دانست و تصریح کرد: این مهم سبب روی آوردن جوانان به حوزه کسب و کارهای اینترنتی می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group