شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: حمایت از تولید کالای ایرانی یکی از راهبردهای مهم و اولویت‌دار مجتمع پارس جنوبی است و در این ارتباط سال گذشته بیش از پنج هزار قطعه و تجهیزات داخلی در حوزه های برق، ابزار دقیق، مکانیک و اقلام مصرفی و عمومی در پالایشگاه‌های این مجتمع استفاده شد.

به گزارش دیارجنوب، احمد باهوش روز یکشنبه اعلام کرد: با توجه به فرآیندهای تعریف شده، این راهبرد همچنان در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: با توجه به سیاست های کلی مجتمع گاز پارس جنوبی، از ۲ سال پیش، بیش از چهارصد قلم کالای دیگر نیز در مرحله ساخت و انجام تست های میدانی است.
سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: برپایی چنین رویدادهایی برای توانمندسازی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی و شناسایی تولیدکنندگان داخلی به شرکت های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارای اهمیت بالایی است.

pars jonoobi
وی افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی امسال با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" هدف گذاری شده است تا متخصصان و کارکنان بتوانند در مسیر سربلندی کشور گام بردارند.
باهوش افزود: افزایش راندمان تولید اتان در پالایشگاه‌های مجتمع به میزان ۶۶ درصد، کاهش مشعل سوزی با طرح‌های اصلاحی پالایشگاه‌های سایت ۱ و رفع پانچ‌های سایت۲ و راه‌اندازی کامل فاز ۱۴ از طرح‌های افزایش تولید محصولات در این مجتمع گازی است.
وی اضافه کرد: افزایش قابلیت اطمینان تولید پروپان و بوتان و ظرفیت تولید ماده بودار کننده پالایشگاه اول از دیگر طرح‌ها در راستای افزایش تولید محصولات مجتمع گاز پارس جنوبی است.
باهوش ادامه داد: امیدواریم سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان در سایه‌ تعامل و همکاری و مطالعات دقیق، نیازهای مهم در پارس جنوبی را بررسی کرده و طبق نیازهای حیاتی و ضروری در این مجموعه بزرگ گام بردارند.
وی اعلام کرد: کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی با ظرفیت ارائه خدمات فنی- مهندسی دانش‌بنیان به صنایع و پروژه‌های در دست ساخت، توانسته است با هدف درآمدزایی گام بلندی در مسیر تبدیل از واحد پشتیبان به واحد مولد سرمایه بردارد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group