سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: نخستین شهرک خصوصی کشور در 2 کیلومتری شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان با عنوان شهرک خلیج فارس ساخته می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت است که عملیات اجرایی آن در شهرها و روستاهای مختلف آغاز شده است.
در اجرا طرح نهضت ملی مسکن ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در شهر‌های مختلف برنامه ریزی شده که برای تحقق این مهم بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است.
در طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر 52 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌‌اند
در طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر 52 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌‌اند که 24 هزار و 500 نفر آنان واجد شرایط دریافت مسکن شده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از اجرایی شدن 3 هزار و 300 واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد اظهار داشت: علاوه بر این برای ساخت 18 هزار واحد مسکونی زمین تأمین شده و برای تهیه زمین 44 هزار واحد دیگر هم برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.
به‌زودی ساخت 10 هزار واحد مسکونی دیگر آغاز می‌شود
سید محمود دستغیبی با اشاره به اینکه به‌زودی ساخت 10 هزار واحد مسکونی دیگر آغاز می‌شود تصریح کرد: به‌زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی بیش از 10 هزار واحد مسکونی طرح مسکن ملی در استان بوشهر آغاز می‌شود.
وی ساخت شهرک‌های مسکونی را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: پروانه ساخت نخستین شهرک خصوصی کشور با عنوان شهرک خلیج‌فارس با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مساحت 43 هکتار در استان بوشهر صادر شد.
نخستین شهرک خصوصی کشور در دشتستان ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: پروانه ساخت نخستین شهرک خصوصی کشور با عنوان شهرک خلیج‌فارس با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مساحت ۴۳ هکتار در استان بوشهر صادر شد.
وی با بیان اینکه نخستین شهرک خصوصی کشور با عنوان شهرک خلیج فارس در دشتستان ساخته می‌شود افزود: این شهرک مسکونی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی در 2 کیلومتری شهر برازجان استان بوشهر به‌زودی ساخت آن آغاز می‌شود.

shahrak khosoosi
دستغیبی اضافه کرد: بر اساس صدور این پروانه ساخت مساحت فاز نخست این شهرک 23 هکتار است و کاربری‌های مسکونی تجاری، آموزشی، انتظامی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، مذهبی، جهانگردی، حمل و نقل و انبارداری، فضای سبز دارد.
وی بیان کرد: همچنین سرمایه‌گذار بخش خصوصی به‌عنوان شهرک‌سازی موظف به محصور کردن شهرک طی شش ماه از زمان صدور پروانه بهره‌برداری است.
شرکت عمران شهرهای جدید در حال حاضر با سامانه یکپارچه شهرک‌سازی کشور به‌عنوان بستری هوشمند و برخط برای ثبت، رسیدگی و پیگیری موضوع احداث شهرک توسط بخش خصوصی و نظام‌مند کردن این مهم در کشور در فروردین امسال راه‌اندازی شد و با پیوند ستاد مدیریت شهرک‌سازی به تمامی ادارات کل استانی و دستگاه‌های مرتبط، بخش اصلی موانع شهرک‌سازی که فرایند طولانی‌ و بروکراسی اداری است، برطرف کرد.
شهرک خلیج فارس دشتستان در شش سال ساخته خواهد شد
مالک شهرک مسکونی خلیج فارس دشتستان با بیان اینکه پروژه شهرک مسکونی خلیج فارس شامل 3 هزار و 124 واحد مسکونی خواهد بود گفت: ساخت این پروژه برای مدت شش سال پیش‌بینی شده است و امیدواریم طی این مدت شهرک را کامل کنیم و سکونت در آن آغاز شود.
سعید خدیور با اشاره به دریافت پروانه بهره‌برداری شهرک بخش خصوصی گفت: شهرک خلیج فارس با مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری و پروانه تأسیس می‌شود که پروانه آن از طرف شرکت شهرهای جدید صادر شده و آغاز به کار کرده است.
مجری شهرک مسکونی خلیج فارس با بیان اینکه این شهرک پذیرش حداقل 12 هزار نفر جمعیت دارد خاطر نشان کرد: این شهرک 4 میلیون ساعت کار در سال ایجاد می‌کند و در شرایط فعلی تحریم همه‌جانبه اقتصادی کشور، ان‌شاءالله سبب تحولی اقتصادی در استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه نظارت و صدور مجوزهای این پروژه با دولت است تصریح کرد سرمایه‌گذاری آن با بخش خصوصی است و حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه برای ایجاد این شهرک نیاز است که از محل واگذاری‌ها و بخش‌های دیگر که مذاکرات لازم با آنها صورت گرفته است تأمین می‌شود.
خدیور با بیان اینکه پروژه شهرک مسکونی خلیج فارس دارای بیش از 3 هزار واحد مسکونی، 30 هزار واحد تجاری، شش مدرسه و همچنین اماکن اداری، خدمات شهری، مذهبی، ورزشی و فرهنگی است گفت: ساخت این پروژه برای مدت شش سال پیش‌بینی شده است و امیدواریم طی این مدت شهرک را کامل کنیم و سکونت در آن آغاز شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group