پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته ۵.۴ درصد ارزان شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آفتاب‌‌نیوز :قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در آوریل به ۱۰۶ دلار و ۲۸ سنت رسید که شش دلار و ۱۲ سنت معادل ۵.۴ درصد در مقایسه با ۱۱۲ دلار و ۴۰ سنت در مارس، کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا به این تاریخ، به ۹۹ دلار و ۶۳ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۶۰ دلار و ۷۵ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.

naft kham

ارزش سبد نفتی اوپک پس از سه ماه رشد متوالی، افت چشمگیری در آوریل داشت و به ۱۰۵ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید که هفت دلار و ۸۴ سنت معادل ۶.۹ درصد در مقایسه با مارس کاهش نشان داد و پایینترین سطح از فوریه بود. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، به ۹۹ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۰ دلار و ۹۷ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور، در آوریل به ۲۸.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۵۳ هزار بشکه در روز افزایش ماه به ماه داشت. تولید نفت این گروه عمدتا در عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی افزایش پیدا کرد اما در لیبی کاهش داشت. تولید نفت ایران ۱۶٠٠٠ بشکه در روز در آوریل نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و از ۲.۵۴۹ میلیون بشکه در روز به ۲.۵۶۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group