پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

سرپرست فرمانداری دشتستان گفت: طرح "کاروان خدمت" بمنظور ارائه خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم در مناطق کم برخوردار شهرستان اجرا می شود.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، صادق بوستانی روز چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بازدید های میدانی در فواصل مختلف از سال در بخش های شش گانه شهرستان، نقاط کم برخوردار شناسایی و تصمیم به اجرای طرح کاروان خدمت گرفتیم.
وی اضافه کرد: از امروز عصر تا روز جمعه بیست و سوم اردیبهشت ماه به همراه تمامی مدیران دستگاه های اجرایی برای آغاز این طرح و خدمت رسانی به نواحی کم برخوردار در بخش بوشکان دشتستان مستقر خواهیم شد.
سرپرست فرمانداری دشتستان بیان داشت: با توجه به چالش های اساسی موجود در این نقاط، تعدادی از مدیران کل استانی و دو معاون استاندار بوشهرنیز متناسب با موضوعات خاص در این طرح شرکت خواهند کرد.

nashast jahadi farmandar 1
بوستانی به گسترده بودن و تنوع برنامه ها در بخش بوشکان اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی و افرادی که در زمینه محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم در حال تلاش هستند نیز به همراه مدیران دستگا های اجرایی در نقاط کم برخورداری که هدف ما هستند مستقر خواهند شد تا با تعامل یکدیگر، مشکلات را برطرف نمایند.
وی به شمار شرکت کنندگان در این برنامه اشاره کرد و افزود: حدود 150 نفر از مدیران، کارشناسان، دستگاه های اجرایی، مدیران کل استانی در این برنامه شرکت خواهند کرد.
بوستانی پیرو برخی سوالات درخصوص انتخاب مشاوران متعدد در فرمانداری گفت: وجود این مشاورین برای خدمت رسانی تاثیر گذار بوده و هرکدام در این طرح یک تیم تخصصی تشکیل داده و به موضوعات مختلف در مناطق کم برخوردار رسیدگی خواهند کرد.
سرپرست فرمانداری دشتستان عنوان کرد: در کنار گروه های جهادی و مدیران دستگاه های اجرایی، نهادهای فرادولتی همچون برکت و علوی نیز در این منطقه برای رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال مستقر خواهند شد.
وی اضافه کرد: بخش های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان از مناطق هدف بنیاد علوی در استان بوشهر است که برای اولین بار این اتفاق رخ داده است.
سرپرست فرمانداری دشتستان با بیان اینکه طرح کاروان خدمت موضوعات مختلفی را در بر میگیرد، عنوان کرد: ارائه خدمات گسترده در حوزه پزشکی، همراهی و کمک رسانی خیرین سلامت، مدرسه ساز و حوزه معیشت مردم، آموزش و اشتغال خانگی توسط بانوان، ارائه خدمات بسیج ادارات، مهندسین و فرهنگی در بحث ساماندهی، مشاوره خانواده و برنامه های فرهنگی توسط طلاب خواهر و برادر، توزیع بسته های معیشتی، مشاوران حوزه حقوقی و قضایی، میز خدمت، نقاشی و دیوارنویسی گروه های جهادی، ورزش های بومی و محلی، تعمیر لوازم خانگی و غیره بصورت رایگان در اختیار این منطقه قرار خواهد گرفت.

nashast jahadi farmandar 1
وی درخصوص بحث اشتغالزایی مناطق کمتر توسعه یافته گفت: با توجه به شناسایی مناطق کم برخوردار، تسهیلات قرض الحسنه در اختیار افرادی که در حوزه مشاغل خانگی و گردشگری این نقاط فعالیت دارند تعلق خواهد گرفت تا با تقویت و هدف گزاری آنها در بحث اشتغالزایی اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.
بوستانی گفت: شش دستگاه تانکر آب معادل 60 الی 70 هزار لیتر آب شرب نیز در اختیار مردم بخش بوشکان قرار خواهد گرفت.
وی به گلایه مندی های مردم مناطق کم برخوردار از مسئولین اشاره کرد و افزود: ما با ارائه خدمت رسانی و مرتفع کردن مشکلات این مناطق سعی داریم در کنار مردم باشیم تا احساس رضایت مندی بیشتری داشته باشند.
سرپرست فرمانداری دشتستان حضور در مناطق کم برخوردار را از وظایف مسئولین عنوان کرد و گفت: یک نانوایی سیار طی این بازه زمانی در این منطقه مستقر و 15 هزار نان در قالب بسته های معیشتی پخت و پخش خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: بحث آب، راه و بهداشت ودرمان از اولویت های اصلی است که بطور ویژه دراین مناطق پیگیری می شود.
بوستانی عنوان کرد: رسانه ها باید در راستای تقویت روحیه امید آفرینی در بین مردم تلاش کرده و تمامی خدمات ارائه شده توسط مسئولین را به مردم منتقل نمایند.
وی ادامه داد: رسانه ها تاثیر بسزایی در جهت دهی افکارعمومی دارند و با انتقال نوع خبر می توانند در بین مردم ایجاد نشاط و انگیزه کنند.
سرپرست فرمانداری دشتستان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص شناسایی تمامی مناطق و روستاهای کم برخوردار گفت: روستاهای هدف ما برای ارائه خدمت رسانی شناسایی شده که شامل فاریاب، طلحه، تنگ زرد علیا و سفلی، خون، شاهیجان، درنگ، شاه پسر مرد، احمدی، شلدان، امامزاده، حاجی آباد و ایل شهر است.
وی ادامه داد: در شهر کلمه نیز تعدادی آبادی وجود دارد که هماهنگی های لازم جهت پوشش دهی انجام گرفته و مسئولین رسیدگی خواهند کرد.
بوستانی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات مردم طی این سه روز با هماهنگی و بررسی های مسئولین پیگیری و برطرف خواهد شد و برخی خدمات نیز طی پروسه ای دنبال و با برگزاری جلسات متعدد جهت برطرف کردن آن تلاش خواهیم کرد.
وی یادآور شد: در روز پایانی این طرح با تمامی مدیران دستگاه های اجرایی جلسه نهایی را برگزار و تمامی مشکلات و موانع منطقه را مورد بررسی قرار می دهیم.

nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1nashast jahadi farmandar 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group