جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

آیین بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از فرهنگیان جهادی عرصه تعلیم و تربیت با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان دشتستان در سالن فرمانداری برگزار شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، سرپرست فرمانداری دشتستان روز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه در آیین تجلیل از فرهنگیان جهادی شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروزه "معلمان" کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت و "مدرسه" مهد پرورش استعدادها، مرکز تعلیم آداب اجتماعی، کانون بروز خلاقیت ها، کارگاه ساختن شخصیت و تربیت نیروی انسانی است.
صادق بوستانی به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص معلمین اشاره کرد و گفت: معلمان پایه گذار تمدن نوین هستند و تشکیل هویت جدید به دست آنها رقم می خورد.
وی با بیان اینکه علم و دانش اساس پیشرفت و توسعه کشورها است، افزود: معلمان بعنوان رکن اصلی آموزش نقش بسزایی در این مسیر دارند.
سرپرست فرمانداری دشتستان به جهاد تبیین و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین یک واجب عینی و اقدامی فوری است که معلمین در سراسر کشور در خط مقدم آن قرار گرفته و باید دستاوردهای انقلاب را به نسل جدید منتقل کنند.
بوستانی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگیان بیان داشت: توجه ویژه به ارتقاء رتبه بندی معلمان، افزایش حقوق و رسیدگی به مطالبات، بالا بردن سطح رفاه از دغدغه ها و مشکلات این قشرعظیم است.

tajlil moaleman bor 1
وی، موفق بودن آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی را در گرو شرایط مطلوب معلمان دانست و افزود: درصورت برطرف نشدن مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه و فراهم نبودن شرایط مطلوب فرهنگیان، در حوزه تربیت و آموزش و پرورش بویژه دانش آموزان با مشکل مواجه خواهیم شد.
سرپرست فرمانداری دشتستان بزرگداشت شان و منزلت مقام معلمان را وظیفه دولت و مسئولین عنوان کرد و گفت: هریک از ما وظیفه داریم برای رفع مشکلات و موانع فرهنگیان تلاش کرده تا شرایطی مطلوب را برای این قشر زحمتکش فراهم سازیم.
بوستانی عنوان کرد: دشتستان در حال حاظر ظرفیت بالایی در همه حوزه های آموزش و پرورش دارد که این مهم ما را به آینده روشن تر وتوسعه بیشتر شهرستان امیدوار میکند.
سرهنگ غلامرضا بناری، فرمانده سپاه جوادالائمه سپاه شهرستان دشتستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری باید تربیت جوانان انقلابی در مدارس آغاز شود.
وی به بیست و یک شاخص مقام معظم رهبری برای تعیین شایستگی معلم تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معلمین دلسوز ما با وجود مشکلات متعدد در جامعه باید دغدغه کار خود را داشته باشند و با بصیرت و روحیه انقلابی جوانانی در تراز انقلاب تربیت نمایند.
سهراب باقری، رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این آئین ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم و شهدای این عرصه اظهار داشت:آموزش و پرورش بعنوان بزرگترین نهاد رسمی است که وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کشور را برعهده دارد و نقش بی بدیلی در رشد همه جانبه و متوازن این سرمایه عظیم انسانی و توسعه ایران اسلامی ایفا میکند.
وی افزود: بسیج نیز با برنامه های متنوع فکری و رفتاری خود در کنار آموزش و پرورش نقش کارآمد و خوبی در اوقات فراغت، ترغیب و تشویق دانش آموزان در انجام کارهای ارزشمند دینی، مذهبی و اجتماعی ایفا میکند.
باقری عنوان کرد: جامعه هدف ما در کارهای فرهنگی بین بسیج و آموزش و پرورش یکی است و آنها نسل آینده ساز کشور هستند.
وی به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص تاثیر حضور بسیج در کنار آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امید داریم در کنار هم این نسل آینده ساز کشور را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش دین خود را به انقلاب ادا کرده است، افزود: تقدیم 40 هزار شهید، 36 هزار شهید دانش آموز و 4 هزار شهید معلم همه نشانه ای از ادای دین آموزش و پرورش به انقلاب اسلامی است.
وی به نقش مهم معلمین در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: معلمین در پاسداری و حراست از دستاوردهای انقلاب طی جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشتند و اکنون نیز در جهاد تبیین وظیفه مهمی برعهده دارند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: ما باید برای جهاد تبیین نیزهمچون گذشته با روشنگری هایمان تلاش کنیم تا دستاوردهای عظیم شهدا حفظ و به نسل های جدید منتقل شود.
وی برخی از خدمات بسیج فرهنگیان دشتستان را برشمرد و عنوان کرد: اجرای برنامه های متنوع ابلاغی در سال، تمهیدات لازم برای شرکت فعال و سازمان یافته فرهنگیان در عرصه های مختلف، امدادرسانی های بسیج سازندگی فرهنگیان، رزمایش ها، آمادگی دفاعی، انجام فعالیت های مختلف فرهنگی چون مراسمات مذهبی، یادواره های شهد، جمع آوری نذورات و کمک های مومنانه بین نیازمندان دانش آموز، کمک در برگزاری کنگره شهدای فرهنگی و ایجاد ارتباط و هماهنگی با دیگر نهاد ها جهت پیشبرد اهداف از جمله این خدمات است.
حجت الاسلام ابوذر شاد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران دراین مراسم به نقش معلمین در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت:معلم یک مجاهد ایثارگر است که مانند شمع می سوزد و باعث روشنگری دانش آموزان و پیرامون خود می شود.
وی یکی از دغدغه های اصلی معلمان را مسئله تربیت و پرورش دانش آموزان عنوان کرد و گفت: معلمان در سنگر علم و دانش مجاهدت می کنند و نقش مهمی در تربیت جوانان تراز انقلابی بر عهده دارند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران به سه گام مهم برای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: شناخت دشمن و حربه های آنها، شناخت دقیق حقایق و واقعیت ها و معدود نکردن مخاطبان، سه مورد اساسی برای جهاد تبیین است.

در پایان از فرهنگیان جهادی عرصه تعیم و تربیت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان تقدیر بعمل آمد.

 tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1tajlil moaleman bor 1

 

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group