شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: پروانه بهره‌برداری از اولین شهرک بخش خصوصی کشور در حومه شهر برازجان در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان اعطا شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علیرضا جعفری بیان کرد: بعد از ۱۵ سال پیگیری که مالک بخش خصوصی در شهرستان دشتستان استان بوشهر برای اخذ پروانه بهره‌برداری شهرک «خلیج فارس» انجام داده بود و با پیگیری‌هایی که ما در چند ماه اخیر برای تسریع در صدور پروانه انجام دادیم، امروز شاهد اعطای پروانه بهره‌برداری شهرک بخش خصوصی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سرمایه‌گذاری و مالک بخش خصوصی هستیم.

وی عنوان کرد: وقتی پروانه یک شهرک صادر می‌شود، اولین پیامد آن جذب سرمایه‌گذاری برای آن است؛ همین شهرک «خلیج فارس» در استان بوشهر بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری دارد که مدیریت آن با بخش خصوصی خواهد بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: به‌یقین مشارکت بخش خصوصی در چنین طرح‌هایی فرصت جذب سرمایه‌های اقتصادی و اشتغال‌آفرینی را به دنبال خواهد داشت؛ به طور مثال ما در این طرح بالغ بر ۴۳ هکتار زمین را خواهیم داشت و ۱۵۰۰ نفر را به طور مستقیم مشغول به کار می‌کند.

shahrak borazjan



وی با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکل اشتغال در شهرستان دشتستان و شهر برازجان با اجرای طرح یادشده در حوزه مسکن، اظهار کرد: در نگاه برنامه‌ریزی و طراحی این شهر، الگوی شهر‌های ایرانی - اسلامی و نیز توجه به هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین و مدیریت انرژی و ایجاد رقابت برای شرکت‌های دانش‌بنیان مد نظر قرار گرفته است.

جعفری درباره کم و کیف تفاهم‌نامه منعقد شده هم گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، کاربری‌های مختلف اعم از مسکونی، خدماتی، تجاری، اداری، آموزشی، فضا‌های معابر و... از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود و با توجه به اینکه طرح، فازبندی شده است، هر سال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از فاز‌های جدید خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی با حساسیت بالا و ویژه‌ای در حوزه مدیریت و سرمایه‌گذاری و اقتصاد طرح فعالیت خواهد کرد، امیدواریم هر سال شاهد اجرای بخش‌های مختلفی از این طرح باشیم و ظرف شش سال کل آن به بهره‌برداری برسد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group