پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

اینستاگرام قصد دارد پشتیبانی از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را از پلتفرم‌های برتر مانند سولانا، اتریوم و پالیگان آغاز کند.

به گزارش دیارجنوب، بر اساس اظهارات سایت کوین دسک، این پلتفرم بر روی گروه منتخبی از علاقه‌مندان به NFT در ایالات‌متحده تمرکز خواهد کرد.
البته هنوز مشخص نیست که آیا اینستاگرام در طول اجرای آزمایشی از NFTهای همه شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر. این پلتفرم همچنین برای نمایش NFT از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.
این آزمایش تقریبا دو ماه پس از اولین اعلام مارک زاکربرگ انجام شد که مبنی بر افزودن NFTها به اینستاگرام بود.
در کنفرانس ساوت بای ساوت وست (South by Southwest) در آستین، تگزاس، زاکربرگ گفت که متا در حال کار بر روی افزودن NFTها به اینستاگرام در کوتاه‌مدت است.

inestagrami dastgiri
همچنین تایید شده است که اینستاگرام از کیف پول‌های رمزنگاری محبوب مانند متاماسک پشتیبانی می‌کند. این امر با توجه به اینکه کاربران باید قبل از نمایش NFTها در نمایه خود و اثبات مالکیت، کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنند، ضروری خواهد بود. آنان همچنین می‌توانند سازندگان NFTها را برچسب‌گذاری کنند.
انتظار می‌رود این ادغام، پذیرش NFTها را افزایش دهد زیرا تعداد افرادی که به NFT دسترسی دارند را بیشتر می‌کند.
تاکنون، توییتر تنها پلتفرم رسانه اجتماعی است که NFTها را به طور کامل ادغام کرده است.
ردیت اخیرا یک آزمایش ادغام NFT نیز داشته است و یوتیوپ به سازندگان خود اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های فناوری را کشف کنند اما اینستاگرام با حدود یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، NFTها را برای دسته جدیدی از مخاطبان می‌آورد.
متا، شرکت مادر اینستاگرام، برنامه‌های دیگری را نیز فاش کرده که بر بهره‌برداری از فناوری بلاک چین متمرکز است. تصمیم این شرکت برای تغییر نام تجاری از فیس بوک به متا در سال گذشته منجر به افزایش علاقه شرکت‌ها به متاورس شده است.
گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد، این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی، گزینه‌ عضویت گروهی و ضرب کردن توکن‌ها را فعال کند. همچنین ادعا می‌شود که متا قصد دارد یک ارز مجازی به نام زاک باکس ایجاد کند.
متا همچنین با چندین پرونده قضایی مرتبط با نقض علامت تجاری و عدم برخورد با کلاهبرداران رمزنگاری در پلتفرم‌های خود مواجه است./ اقتصاد آنلاین

استان بوشهر

Template Design:Dima Group