جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از کشف و توقیف ۷۰ تن ماکارونی احتکار شده و مقادیری کالای قاچاق در شیراز خبر داد. 

به گزارش دیارجنوب به نقل از فارس، حمیدرضا ایزدی با اعلام این خبر گفت: براساس گزارش واصله از نمایندگان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، گشت مشترک به محل انباری در شیراز عزیمت کرد و مقادیری کالا از آن کشف شد.
به نقل از سازمان صمت فارس، ایزدی با بیان اینکه این انبار توسط فردی که خود را به عنوان پخش‌کننده مواد غذایی معرفی کرده بود اما هیچ‌گونه مجوز فعالیت نیز نداشت، اجاره شده بود، گفت: پس از بررسی‌ مشخص شد وی به صورت دلالی اقدام به خرید و فروش انواع مواد غذایی می‌کرد. بنا بر اعلام فرد محتکر، کالاها طی ۱۰ روز گذشته خریداری و دپو شده بود.

makaroni
ایزدی اضافه کرد: پس از استعلام انجام شده مشخص شد که انبار مورد نظر در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بود و وی نیز فاقد کد نقش تجاری در سامانه جامع تجارت بود، در نهایت کل کالاها به منزله احتکار صورتجلسه شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در این انبار انواع ماکارونی به میزان تقریبی ۷۰ هزار کیلوگرم کشف و پرونده تخلف احتکار به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل شد.
ایزدی بیان کرد: تعداد ۷۷ کارتن پودر شربت و اسمارتیز خارجی که فاقد هرگونه مجوز واردات قانونی بود به ظن قاچاق صورتجلسه گردید و ارزش ریالی کالاهای موصوف نیز حدود ۶۰۰ میلیون ریال برآورد گردید.
وی اظهار کرد: طی هماهنگی با معاونت اجرایی تعزیرات حکومتی مقرر گردید همه اقلام صورتجلسه پس از صدور دستور قضایی بین همشهریان به نرخ رسمی توزیع شود.
ایزدی در پایان گفت: از هم استانی‌های عزیز تقاضامندیم هرگونه نگهداری کالای مشکوک به احتکار را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت معدن تجارت و ۱۱۴ سپاه فجر استان فارس در میان بگذارند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group