جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از اعمال ضرایب و امتیاز برای محصولات دانش بنیان شرکت‌های تولید داخل توسط این نهاد در تمامی مناقصات ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین صفوی درباره گسترش حمایت هیات امنای صرفه جویی ارزی از شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید در جهت پیشرفت و بهبود اقتصادی کشور، این نهاد درسال جاری، حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: با توجه به مفاد تبصره ۱ ماده ۲۵ آیین اجرایی« قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات»، امتیاز ارزیابی کیفی و فنی برای محصولات دانش بنیان با ضریب ۱.۲ در تمامی مناقصات سال ۱۴۰۱ هیات امنای صرفه جویی ارزی لحاظ می‌شود همچنین برای محصولات دانش بنیان شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مناطق ویژه علم و فناوری و مناطق ویژه اقتصادی این ضریب تا ۱.۵ قابل افزایش است.

danesh bonyan
صفوی با اشاره به اقدامات هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در خصوص خرید تضمینی اقلام سلامت محور تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان و تثبیت سهم بازار این کالاها خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرایند تولید برخی تجهیزات پزشکی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان بومی سازی شده و کشور از واردات تجهیزاتی نظیر دستگاه سونوگرافی، دستگاه اکوکاردیوگرافی، سیستوسکوپ، الکتروشوک، ونتیلاتور، اتوآنالایزر، الکترولیت آنالایزر، سل کانتر و . . . بی نیاز شده که صرفه جویی ارزی قابل توجهی را به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی در تداوم این سیاست و در ادامه تعامل مثبت و سازنده خود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ابتدای سال جاری با توجه به نیاز سنجی اعلامی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، آخرین فهرست تجهیزات پزشکی وارداتی را که به دلیل عدم وجود مشابه تولید داخلی و دانش بنیان، جهت رفع نیازهای کشور، از محل تولیدات شرکت‌های خارجی تامین می شوند جهت بررسی از لحاظ امکان بومی سازی دانش تولید و ایجاد ظرفیت‌های دانش بنیان تولید در داخل کشور به معاونت مذکور اعلام نموده تا در صورت فراهم شدن زمینه تولید دانش بنیان این اقلام، نسبت به خرید تضمینی آنها اقدام نمایند./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group