سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

قیمت خودرو در بازار کشور همچنان نوسانی است. کارشناسان نوسانات نسبتا صعودی را برای این بازار پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه است.
قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:
خودروی پراید ۱۱۱ به ۲۰۵ میلیون تومان رسید.
پراید ۱۳۱ نیز به قیمت ۱۷۶ میلیون تومان رسید.
خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۳ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۳۸۶ میلیون تومان رسید.

bazare khodro
قیمت خودروهای پرطرفدار
نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به ۲۱۴ میلیون تومان رسید.
پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۳۱۲ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج در بازار کشور به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.
خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۵ میلیون تومان رسید.
اما خودروی تارا اتوماتیک به قیمت ۵۸۷ میلیون تومان رسید.

gheymat khodro
پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: احتمالا علاوه بر خودروهای داخلی، خودروهای خارجی نیز در هفته‌های آینده با نوسان نسبتا افزایشی قیمت همراه می‌شود. به نظر نمی‌رسد واردات خودرو به کشور عملی شود. اگر نیز اتفاقی رخ دهد، انحصاری خواهد بود. در نتیجه تقاضا بالا می‌رود و افزایش قیمت محتمل است.
کاکایی در ادامه گفت: در حال حاضر با یک تورم پنج تا هفت درصدی در دنیا مواجه هستیم. علاوه بر آن، جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش قیمت انرژی و در ادامه افزایش قیمت فلزات خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در دنیا با افزایش همراه شود.
کاکایی گفت: تا زمانی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد، درآمد ارزی کشور به شفافیت لازم نمی‌رسد. در نتیجه، رانت‌خواری در بحث کلان رخ می‌دهد و باعث تورم می‌شود. نکته قابل توجه دیگر این است که تا زمانی که مسئولان سرگرم اختلافات خود باشند و به دنبال راه حل، برای رفع مشکلات نروند، هیجان بازار ادامه پیدا می‌کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group