جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر به خارگ و بلعکس به‌همت بخش خصوصی خبر داد. 

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی نسب اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات تردد و ترابری میان بوشهر و جزیره خارگ و با همت و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی، خط جدید کشتیرانی بوشهر به خارگ با فعالیت یک فروند شناور جدید (هایان) توسط بخش خصوصی راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: از جمله قابلیت‌های این شناور میتوان به ظرفیت حمل ٧٥ دستگاه خودرو سبک و یا ١٥ دستگاه خودرو سنگین به صورت مجزا.

keshtirani
رمپ تخلیه وبارگیری در هر دو سمت شناور با دو ارتفاع متفاوت جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری در زمان جزر و مد، ٤٠ متر مکعب سردخانه زیر صفر درجه و ٥٠ مترمکعب سردخانه بالای صفر درجه، فضای کافی جهت استقرار سرنشینان خودروها در طول سفر برای ١٠٠ نفر، قابلیت حمل انواع کالا شامل کانتینر خشک و یخچالی، بار متفرقه و انواع خودرو و محموله‌های سنگین و حجیم اشاره نمود.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین از دیگر ویژگی‌های این شناور میتوان به قابلیت امکان تردد در شرایط نامناسب جوی وسرعت قابل قبول آن تاکید کرد.
در تحقق این مهم ارگان‌هایی، چون ستاد نظارت گمرکات استان، فرماندهی دریایانی، بخشداری خارک و فرمانداری شهرستان بوشهر به طور مستقیم نقش داشتند./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group