چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با بیان اینکه ۴۳ روستا در شهرستان متولی آب ندارد، گفت: آلودگی آب در روستاهایی که تحت پوشش آبفا نبوده و از نعمت آب‌لوله‌کشی برخوردار نیستند باید برطرف شود.

به گزارش دیارجنوب، ماریا خویش دوست در نشست پیگیری مشکلات آب در دشتستان گفت: متاسفانه در روستاهایی از شهرستان که تحت پوشش آبفا قرار ندارند آلودگی هایی وجود دارد که می تواند موجب به خطر افتادن سلامت افراد آن مناطق شود.
خویش دوست با اشاره به اهتمام جدی متولیان حوزه سلامت برای تامین بهداشت آب، افزود: بر اساس پایش های انجام شده در پایان سال ۱۴۰۰، ۹۷ درصد نمونه های میکروبی شهری مطابق استاندارد بوده اما در روستاها این میزان ۸۶ درصد بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: در برخی روستاها با وجود سیستم لوله کشی متولی آب آبفا وجود ندارد.

khishdoost
۴۳ روستا در دشتستان متولی آب ندارد
وی ادامه داد: عدم دستیابی کامل به شاخص های سلامت آب در روستاها به دلیل وجود ۴۳ روستایی است که فاقد متولی از طرف اداره آب می‌باشند.
خویش دوست تصریح کرد: در مناطقی که آلودگی آب توسط کارشناسان بهداشت محیط به تائید می‌رسد بدون درنگ اقدامات و مکاتبات لازم با اداره آبفا برای رفع آلودگی از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان صورت می‌پذیرد تا متولیان مستقر در آن اداره نسبت به رفع آلودگی آب اقدام نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ادامه داد: سلامت مردم در همه نقاط خط قرمز ماست به همین دلیل با تشکیل نشست‌های متعدد بین بخشی خواستار رفع مشکل روستاهای فاقد آب‌لوله‌کشی هستیم.
خویش دوست عنوان داشت: اگر برای حل معضل آب‌رسانی به مردم در روستاها مشکل اعتباری داریم بدون تعارف دست نیاز خود را به سمت خیرین و مردم دراز کنیم تا با مشارکت آنان بر مشکلات غلبه کنیم.
مستندات به نهادهای نظارتی ارائه شده است
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: کلیه مستندات و مدارک مربوط به آلودگی آب از طرف حوزه سلامت در اختیار نهادهای نظارتی قرار گرفته شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group