سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 امام جمعه اهرَم با اشاره به افزایش آمار تلفات جانی در مسیر اهرم به برازجان گفت: جاده اهرم به برازجان به دلیل وجود معارضین و زمین‌های شخصی، تخصیص نیافتن قیر برای آسفالت و بودجه لازم سبب کندی پیشرفت فیزیکی جاده اهرم به برازجان شده است.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جاده اهرَم به برازجان حدود ۵۲ کیلومتر مسافت دارد که در این مدت حدود ۷ فوتی داشته است، اظهار کرد: سه نفر از این فوتی‌ها در ایام نوروز رخ داده که آمار کشتار این جاده بسیار بالا و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مردم منطقه اهرَم انتظار دارند که این جاده هر چه زودتر به بهره برداری کامل برسد، خاطرنشان کرد: تنها بخشی از این جاده آسفالت شده که شامل حدود ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی می‌شود و برخی از بخش‌های این جاده زیر ساخت‌های ناقص دارند.

امام جمعه شهر اهرَم، به برخی از دلایل کندی پیشرفت فیزیکی جاده اهرَم به برازجان اشاره کرد و گفت: بخشی از این جاده به دلیل وجود معارضین و زمین‌های شخصی است، باید این زمین‌ها آزادسازی شوند، بخش دیگری از این مشکل مربوط به تخصیص نیافتن قیر برای آسفالت و بخشی از این مشکلات به دلیل تخصیص نیافتن بودجه لازم برای ساخت این جاده است که انتظار می‌رود در دولت آیت‌الله رئیسی با روحیه جهادی و انقلابی خودشان هر چه زودتر این جاده به بهره‌برداری برسد و از آمار این تصادفات جلوگیری شود، زیرا آمار تلفات این جاده بالا است؛ از این رو رفع نواقص نیاز به اقدامات جدی و ویژه دولت را می‌طلبد.

mehvar jade bou

وی به مشکل کم آبی و ضرورت انتقال آب سد خاییز اشاره کرد و اظهار کرد: حدود ۳۰۰ هزار نخل در جاده اهرم وجود دارد که برای آبیاری آن به برداشت ۱۳ میلیون متر آب زیرزمینی نیاز است؛ البته برای آبیاری این نخل‌ها در گذشته یک چشمه آب وجود داشت که این چشمه آب هم خشک شده است.

امام جمعه اهرَم با اشاره به احداث سد خاییز، تصریح کرد:، حدود سه ساله طول کشید این سد به بهره‌برداری برسد، این سد حدود ۱۶ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که امسال ۵ میلیون متر مکعب آب در این سد جمع آوری شده است، بنابراین برای آزادسازی این آب‌ها از سد، نیاز است تا خط انتقال آب به مسافت ۱۲ کیلومتر صورت بگیرد، خوشبختانه در سفر آقای رئیسی به استان، برای انتقال خط آب ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب شد، امیدواریم که هر چه زودتر این بودجه تخصیص داده شود و آب سد بدون هیچ هدر رفت به نخل‌ها برسد.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای اینکه بتوانند از آب‌های این سد بهره‌برداری کنند، نیاز به این خط انتقال دارند و لازم است که بودجه مصوبه شده هر چه زودتر اختصاص یابد تا این کار صورت بگیرد، یادآور شد: آب شور به مجموعه نخل‌ها و نخل‌داران خسارت زده است و آفات زدگی هم بر این آسیب‌ها افزوده است و سبب شده تا عمر نخل‌ها و بازدهی و ثمره بخشی آن‌ها کاهش داده است.

شنیده شده است که مجلس شورای اسلامی در این چند سال بودجه چندهزار میلیاردی برای کشاورزی مصوب کرده و دولت هم با تصویب قرارگاه دانش‌بنیان به دنبال توسعه فعالیت‌های کشاورزی شده است، امیدواریم مسئولان دولتی و استانی این برنامه را هر چه زودتر به پیش ببرند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group