پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

جشنواره «کتاب‌های‌ اقتباس ادبی کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از دبیرخانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، این انجمن برای اولین‌بار اقدام به برپایی جشنواره کتاب‌های‌ اقتباس ادبی کودک و نوجوان در سطح کشور کرده است. این جشنواره با همت مریم جلالی، رئیس کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی برپا شده است.

دبیری علمی اولین جشنواره کتاب‌های اقتباس ادبی کودک و نوجوان بر عهده مه‌دخت پورخالقی چترودی عضو انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و استاد تمام دانشگاه فردوسی مشهد است و بنا به گفته او قرار است این جشنواره هر دو سال یک‌بار برگزار شود.

eghtebas adabi

گروه داوران و هیئت نظارت و مدیریت اجرا ۹ نفر اعلام شده‌اند.

در موازات این جشنواره، به همت کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی، دومین جشنواره ادبیات دینی کودک و نوجوان نیز در تدارک اجراست که متعاقبا اخبار آن اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش از آن‌جایی که ادبیات کلاسیک و اقتباس از آن در ساخت بنیان‌های فکری کودک و نوجوان تاثیرگذار است و نگاه آن‌ها را به زندگی گذشتگان معطوف کرده و راه‌گشایی برای زندگی آینده آن‌ها می‌شود لذا توجه به این امر مهم همت اهالی این حوزه را می‌طلبد از این رو رییس کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شکل‌گیری جشنواره اقتباس را پس از اولین جشنواره موفق داستان‌های دینی کودک و نوجوان لازم و ضروری دانست تا مانع اقتباس‌های ادبی شتاب‌زده و بی‌کیفیت در ادبیات کودک و نوجوان کشور شود.

این جشنواره فرصتی است تا بتوان کاستی‌های موجود در حوزه ادبیات اقتباسی کودک و نوجوان را پس از انتخاب آثار به صورت علمی بازیابی و اعلام کرد. پس از اطلاع‌رسانی‌های اولیه، تاکنون ناشرانی چون پرتقال، مهرستان، انتشارات کودکان، رود آبی، سوره‌مهر، نشر ثالث و انتشارات مدرسه برخی کتاب‌های اقتباسی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group