جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پرداخت پاداش و حق کشف به یابندگان آثار تاریخی و باستانی خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا سردار حسن مهری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دستورالعمل تخصیص و پرداخت حق‌الکشف به نیروهای انتظامی و مردم تهیه شده و به زودی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهدای حق‌الکشف به کاشفان آثار تاریخی در قانون پیش‌بینی شده است، افزود: تاکنون این قانون مغفول مانده بود و به آن عمل نشده است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: پرداخت پاداش و حق کشف به منظور افزایش انگیزه در عوامل نیروی انتظامی و مردم جهت کشف و حفاظت از آثار تاریخی و باستانی صورت می گیرد.

banaye tarikhi

وی اضافه کرد: امیدواریم با پرداخت مشوق و حق کشف به یابندگان آثار تاریخی علاوه برجلوگیری از قاچاق آثار تاریخی و باستانی، حفاظت از آثار ملی افزایش یابد.

سردار مهری همچنین از تلاش برای راه‌اندازی سامانه‌ ارتباطی با این یگان خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این سامانه عموم مردم به آسانی و راحتی می توانند هرگونه موارد مشکوک از جمله حفاری‌های غیرمجاز و تخریب را به این یگان اطلاع دهند.

سردار مهری با اشاره به وجود بیش از یک میلیون آثار ثبت شده جهانی و ملی در کشور ادامه داد: حراست و حفاظت از این آثار کار دشواری است و بدون همکاری تمامی آحاد مردم و نیروی انتظامی و مرزبانی امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، در این آیین با اهدای لوحی از زحمات سرهنگ صابر افضل‌نیا تقدیر و سرهنگ ناصر شکری به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل معرفی شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group