جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سازمان هواشناسی از بارش باران، رگبار و رعدوبرق در ۲۶ استان و ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه خبر داد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نیز از رگبار باران و رعد و برق بارش تگرگ و وزش باد شدید در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آفتاب‌‌نیوز :بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات روز به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

شدت بارش‌های امروز برای شمال غرب و غرب کشور است. پنجشنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، همدان، خراسان رضوی، مرکزی، قم، شمال اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارندگی ادامه خواهد داشت.

روز جمعه سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود و در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. طی این روز در نیمه غربی، مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شنبه و یکشنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور در ساعاتی از روز بارش پیش‌بینی شده است.

havashenasi

خلیج‌فارس نیز روز جمعه مواج خواهد بود. آسمان تهران از بعدازظهر امروز به‌تدریج ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

صادق ضیاییان نیز درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی در روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور و پنجشنبه (۸ اردیبهشت) به‌جز استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور در برخی از ساعات روز به‌ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در این مدت در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود.

وی افزود: در روز جمعه (۹ اردیبهشت) نیز در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شنبه و یکشنبه (۱۰ و۱۱ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور در ساعاتی از روز بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس نیز در روز جمعه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده به خبرگزاری ایسنا گفت: آسمان تهران فردا (۸ اردیبهشت) نیمه‌ابری، به‌تدریج ابری و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۹ اردیبهشت) کمی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ اردیبهشت) بندرعباس و اهواز با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group