پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

پس از آنکه مقامات بانک مرکزی اروپا اظهارات متفاوتی در خصوص وضعیت اقتصادی اروپا ارائه کردند، ارزش یورو کاهش یافت، و این در حالی است که انتظارات فدرال رزرو افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره از دلار است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری مهر، کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا، نشانه‌هایی از کاهش قیمت‌ها ارائه کرد و گفت که این بانک ممکن است نیاز به کاهش پیش بینی رشد خود داشته باشد. این امر پس از آن اتفاق افتاد که لوئیس دی گویندوس، معاون رئیس بانک مرکزی اروپا، که به دلیل تمایلات تسهیلی خود شناخته می‌شود، به تعداد فزایندهای از سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا پیوست و خواستار پایان زودهنگام برنامه خرید دارایی همراه با افزایش نرخ بهره در ماه جولای شدند.

yoro
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تأیید کرد که در نشست بانک مرکزی ایالات متحده در ۳ و ۴ می، افزایش نیم واحدی نرخ بهره "روی میز" خواهد بود. یورو در برابر دلار با ۰.۲ درصد کاهش به ۱.۰۸۱۲ دلار رسید، در حالی که شاخص دلار با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۰.۸۵ رسید.
دلار استرالیا و نیوزلند هر کدام با ۰.۸ درصد کاهش به ترتیب به ۰.۷۳۰۸ دلار و ۰.۶۶۷۹ دلار رسیدند.
یوان چین در معاملات لندن با ۰.۴ درصد کاهش به ۶.۵۰۲ یوان در هر دلار رسید و به نظر می‌رسد که بدترین عملکرد هفتگی خود را در بیش از دو سال و نیم گذشته ثبت کند. ین ژاپن ۰.۲ درصد در برابر دلار افزایش یافت و به ۱۲۷.۸۸ رسید، اما هنوز با پایین‌ترین سطح خود از آوریل ۲۰۰۲ به ۱۲۹.۴۳ که روز چهارشنبه به آن رسید، فاصله زیادی ندارد، زیرا بانک مرکزی به سیاست پولی فوق العاده سست خود پایبند بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group