جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

دستگاه اندازه گیری خون رسانی شریانی (ABI)که جهت بررسی و تشخیص تنگی در شریانهای اندام تحتانی استفاده می گردد در کلینیک دیابت بیمارستان سلمان فارسی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان؛دستگاه اندازه گیری خون رسانی شریانی در کلینیک دیابت بیمارستان سلمان فارسی با حضور دکتر حسن اسماعیلی مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر اسماعیلی با اشاره به قابلیت های این دستگاه گفت:این دستگاه جهت بررسی و تشخیص تنگی در شریانهای اندام تحتانی در بیماران دیابتی، سیگاری و کلسترول بالا، دارای سابقه انسداد عروق و در سایر اعضای بدن مانند قلب و مغز و همچنین در افراد بالای ۷۰ سال سن استفاده می گردد.

sheriani khon 1

مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر گفت : استفاده از این دستگاه بدون ضرر و غیر تهاجمی بوده و موجب تشخیص به موقع میزان گرفتگی در شریان های پا و جلوگیری از قطع عضو در بیماران دیابتی خواهد شد.

دکتر اسماعیلی افزود:در حال حاضر 200پرونده مربوط به بیماران دیابتی در کلینیک دیابت بیمارستان سلمان فارسی تشکیل شده و وضعیت بیماری آنان به صورت منظم مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی بیان داشت:بیماران دارای قند و فشار خون بالا جهت ارزیابی اولیه و تشکیل پرونده میتوانند بدون نیاز به رزرو نوبت، به کلینیک دیابت بیمارستان سلمان فارسی مراجعه نمایند.

sheriani khon 1

مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر با بیان اینکه وضعیت این بیماران هر سه ماه یکبار در این کلینیک مورد ارزیابی قرار می گیرد گفت: در ارزیابی دوره ای بیماران و در صورت نیاز به معاینات چشم پزشکی و دندانپزشکی و همچنین نیاز به ویزیت پزشکان داخلی ،کلیه و قلب هماهنگی توسط مسئول کلینیک انجام می گردد و نیازی به دریافت نوبت از سوی بیمار نیست.

دکتر اسماعیلی اضافه کرد:در این کلینیک در خصوص تغذیه در دیابت، ورزش در دیابت و کنترل چربی و قند خون، به صورت چهره به چهره آموزش های لازم داده می شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group