جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۸۴.۷ درصد از متقاضیان بوشهری کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند و در زمان حاضر ١۲۴هزار و ۹۹ نفر در نوبت انتظار دریافت این کارت قرار دارند.

به گزارش دیارجنوب، اسکندر پاسالار روز سه‌شنبه اعلام کرد: با صدور ٣۵ هزار و ۹۸۸ کارت هوشمند ملی برای بوشهری‌ها در سال گذشته، شمار هم استانی‌های دارای این کارت تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۶٨٨ هزار و ۲۹۱ فقره رسید.
وی افزود: از این تعداد، تا کنون ۶۶٨ هزار ۶۱۸ نفر کارت خود را تحویل گرفته‌اند و ۱۱ هزار و ۳۷۹ نفر هنوز برای دریافت کارت خود از ادارات و دفاتر پیشخوان اقدام نکرده‌اند.
پاسالار با بیان اینکه روند صدور کارت‌های هوشمند ملی سرعت گرفته است، تاکید کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی پس از دریافت پیامک تحویل کارت، هر چه سریع‌تر برای تحویل کارت و فعال سازی آن اقدام کنند.

kartmelli
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهار کرد: کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه‌های مختلف در ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می‌توانند برای ارائه خدمات به افراد آنها را احراز هویت کنند.
پاسالار گفت: تا کنون ٨١٢ هزار و ۳۹۰ نفر از استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست داده‌اند.
وی ادامه داد: متقاضیان بوشهری که هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند تا زمان صدور کارت، خدمات بانکی و اداری خود را با رسید صادر شده انجام دهند و در صورت مفقود یا فرسوده شدن رسید برای دریافت مجدد آن بدون محدودیت تعداد دفعات به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group