سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از پیگیری و برخورد قانونی وقضایی با ضرب و شتم یک دانش‌آموز در شهرستان اشنویه خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، ناصر عتباتی درباره پیگیری خشونت و بدرفتاری نسبت به یک دانش آموز در یکی از مدارس اشنویه بیان کرد: در پی اطلاع از برخورد فیزیکی یک معلم با یک دانش‌آموز و ایراد جراحت از ناحیه سر به وی، دستور پیگرد قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن به دادستانی اشنویه داده شد و این دادسرا اقدامات لازم را برای پیگیری موضوع انجام داد.
وی افزود: بعد از تحقیقات لازم، پرونده منتهی به صدور حکم شد.

hokm dadgah
رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه شاکی خصوصی در این پرونده رضایت داد، گفت: به لحاظ جنبه خصوصی پرونده، حکم پرداخت دیه موقوفی تعقیب صادر شد و در خصوص جنبه عمومی پرونده با لحاظ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان حکم حبس صادر شد ولی به دلیل گذشت شاکی و معلم‌بودن متهم، حکم حبس به ارائه خدمات عمومی رایگان در حوزه آموزش تبدیل شد.
عتباتی با بیان اینکه نهاد‌های آموزشی باید الگوی اخلاق و رفتار حسنه و اسلامی باشند و به دانش‌آموزان کنترل خشم و مهارت‌های رفتاری و صبر را بیاموزند، بیان کرد: رفتار‌های ناشایست و خارج از ضوابط به هیچ وجه پذیرفته نیست و با عاملان چنین رفتار‌هایی وفق قوانین برخورد می‌شود./ اقتصادآنلاین

استان بوشهر

Template Design:Dima Group