چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: پمپ های غیر مجاز در پایین دست و بالادست رودخانه شاپور باید جمع آوری شود.

به گزارش دیارجنوب، عبداللطیف عباسی نژاد در ان ارتباط افزود: هر ساله آبی که پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره می‌شود بر اساس برنامه منظم برای کشاورزی، و استفاده محیط زیست آزادسازی می‌شود.
وی گفت: آبی که در طول سال برای محیط زیست ذخیره و آزادسازی می‌شود به علت نصب پمپ‌های غیر مجاز در پایین دست سد و بالادست شبکه‌های آبیاری به طور کامل در اختیار محیط زیست قرار نمی‌گیرد.

shapoor rood
عباسی نژاد افزود: اقدامات قضایی و قانونی برای جمع آوری پمپ‌ها انجام شده، برخی پمپ‌ها جمع شد، ولی به علت کشت محصول و برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی در منطقه نتوانستیم کامل پمپ‌ها را جمع آوری کنیم.
وی گفت: اما تلاش کرده ایم سهم محیط زیست را زا آب افزایش بدهیم و علاوه بر سهم سالانه سهم بیشتری برای محیط زیست آزاد کنیم، اما برداشت‌های غیر مجاز و یک مرتبه علت کشت و گرم شدن هوا مانع از دستیابی محیط زیست به آب شده است.
عباسی نژاد افزود: یا باید موضوع نصب پمپ‌ها بر رودخانه شاپور قانونمند شود یا از فعالیت پمپ‌های غیر مجاز جلوگیری کنیم./صداوسیما

استان بوشهر

Template Design:Dima Group