جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

با استفاده از توان دانش بنیان‌ها یک پارک گوگردی در پارس جنوبی برای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده ساخته می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، با توجه به حجم قابل توجه گوگرد تولیدی در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی و خام‌فروشی آن به‌صورت فله، با برنامه‌ریزی انجام‌شده، قرار است در پارس جنوبی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یک پارک گوگردی برای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده از گوگرد تولیدی ساخته شود.
در گذشته این طرح در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس اجرا شده است.

park googerdi
در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد، در یک مزایده و با تکیه بر توان دانش بنیان‌ها نزدیک به ۳۰۰ هزار تن گوگرد مازاد این پالایشگاه به صورت مذاب به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و ساخت کارخانه‌های تبدیل گوگرد مذاب به محصولات با ارزش افزوده بیشتر فروخته شد که با بهره‌برداری از این کارخانه‌ها، هم‌اکنون گوگرد تولیدی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس با ارزش افزوده بیشتر فروخته و بخش قابل‌توجهی از نیاز‌های داخلی کشور هم که پیش از این وارد می‌شد، در داخل تأمین می‌شود.
طراحی و ساخت این واحد‌ها پیش از این توسط شرکت‌های آلمانی انجام می‌شده، اما اکنون این فناوری از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با تکیه بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور بومی‌سازی شده است. همچنین در این طرح‌ها از صد درصد از تجهیزات داخلی استفاده می‌شود./ صدا و سیما

استان بوشهر

Template Design:Dima Group