سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به مقاوم سازی ۵۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی اشاره کرد و گفت: ۹۸ درصد از روستاهای این استان از طرح هادی برخوردار هستند.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مقدم روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بنياد مسکن انقلاب اسلامي براساس فرمان 21 فروردين 1358 رهبر کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) شکل گرفت که یکی از اساسی ترین و مهمترین کار نظام بود.
وی، افتتاح حساب 100 امام راحل و دفتر مشارکت های مردمی در بنیاد مسکن را از شاخصه های مهم در کشور عنوان کرد و گفت: بنیاد مسکن یکی از نهادهای اصلی در محرومیت زدایی، توجه ویژه به ستاد بحران و حوادث در کشور است که از برکات نظام جمهوری اسلامی بشمار می رود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با تاسیس حساب 100 برای نیازمندان، محرومین و مستضعفان کمک های زیادی جمع آوری شد و در سال 1400 نیز کمک های نقدی خیرین استان بوشهر به مبلغ 118 میلیون تومان بود که بنیاد مسکن نیز معادل همین مبلغ را در اختیار محرومین و مستضعفین در شهرهای کوچک قرار گرفته است.

neshast bonyadmaskan b 1
وی عنوان کرد: در سال 1400 کمک های غیر نقدی شامل مصالح برای ساخت مسکن محرومین در استان بوشهربه مبلغ 360 میلیون تومان بود.
مقدم به زمین های اهدایی خیرین در شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و افزود: زمین هایی که خیرین به حساب 100 امام اهدا کرده اند یک قطعه زمین 80 میلیون تومانی در روستا و 12 قطعه زمین به ارزش 880 میلیون تومان در شهر به واحدهای مسکن انجمن خیرین تحویل داده شده است.
وی با اشاره به وضعیت مسکن شهری در استان گفت: از ابتدای شکل‌گیری بنیاد مسکن تا پایان سال گذشته ۵۱۰ واحد مسکن محرومان و هزار و ۳۶۰ واحد مسکن شهری در سطح استان احداث شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: احداث هزار و ۵۷۷ واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر آغاز شده است.
مقدم اضافه کرد: پروانه ۹۶۲ واحد نیز در سال جاری اخذ و تهیه نقشه شده که در مجموع 2 هزار و ۵۳۹ واحد خواهد بود.
وی به احداث مسکن خیرساز در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاسیس انجمن خیرین مسکن ساز تاکنون 950 واحد احداث شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به بازسازی و بهسازی 25 هزار و 633 واحد آسیب دیده از سیل اشاره کرد و گفت: در بحث زلزله گیلان -منجیل 4 هزار 985 واحد و زلزله بم 2 هزار واحد توسط بنیاد مسکن استان بوشهر بازسازی شد.
وی ادامه داد: از سال 84 تاکنون 37 هزار و960 واحد مسکونی در استان بوشهر مقاوم سازی و از تسهیلات بهره مند شده اند.

neshast bonyadmaskan b 1
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان داشت: حدود 50 درصد از واحدهای روستایی در کشور مقاوم سازی شده اند و در استان بوشهر نیز با همکاری بنیاد مسکن، تعامل بانک ها، دهیاران و مردم 58 درصد مقام سازی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه در استان بوشهر ۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکن وجود دارد افزود: تعداد واحدهای مقاوم سازی شده در استان بوشهر 42 هزار و796 است که 31 هزار و 215 مورد آن مقاومسازی انجام نشده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: شهرستان جم با ۷۷درصد در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی پیشتاز و شهرستان بوشهر با ۴۲درصد کمترین میزان را داشته است.
وی افزود: میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان کنگان ۷۲ درصد، در دیلم ۶۵ درصد، در گناوه ۶۴ درصد، در دشتی ۶۰ درصد، در عسلویه ۵۸ درصد، در دیر ۵۷ درصد، در تنگستان ۵۵ درصدی، در دشتستان ۵۴ درصد و در شهرستان بوشهر ۴۲ درصد است.
مقدم خاطرنشان کرد: امیدواریم که با برنامه‌ریزی انجام شده و نگاه ویژه دولت سیزدهم، میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد برسد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر درخصوص وام مسکن روستایی بیان داشت:در سالجاری وام مسکن روستایی با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تحت پوشش طرح مقاوم‌سازی قرار دارند.
وی افزود: سهمیه استان بوشهر در سالجاری ۲۱۸۰ واحد است که تمامی این افراد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
مقدم به اختصاص تسهیلات30 میلیارد تومانی برای مسکن محرومین اشاره کرد و گفت: درخصوص تفاهم نامه ایتام سازمان بهزیستی11نفر به بانکها معرفی و 6 نفر توانسته اند در واحدهای مسکونی خود ساکن شوند و کمیته امداد نیز 35 نفر به بانکها معرفی و 30 واحد آنها احداث و مستقر شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: در بانک قرض الحسنه مهر نیزدر ازای هر واحد مبلغ 15 میلیون پرداخت شده که از 101 واحدی که به بانک معرفی شده 96 واحد تسهیلات دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: از حساب 100 امام نیز تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 10 میلیون تومان به 32 واحدمسکن محرومین پرداخت شد.
مقدم در خصوص بازسازی ۷۶۱ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل و زلزله در استان گفت: در سیل سال ۹۹ و زلزله سال ۱۴۰۰ واحدهای مسکونی در این استان دچار خسارت شدند که با اعتبار دریافتی 581 واحد خسارت دیده از سیل و180 واحد زلزله زده احداث شدند.
وی اضافه کرد: ۹۱۰واحد مسکونی ناشی از سیل و ۱۲۶ واحد مسکونی ناشی از زلزله نیز در استان تعمیر و تحویل شده است.
مقدم با بیان اینکه ۹۸.۳ درصد از روستاهای استان از طرح هادی برخوردار هستند، افزود: استان بوشهر ۸۱۶ روستا دارد که ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و در 392 روستا طرح هادی اجرا شده است.
وی عنوان کرد: تاکنون حداقل یک فاز از طرح هادی در ۸۹ درصد روستاها به مرحله اجرا رسیده است.
وی عنوان کرد: از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹، ۱۸۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی در استان بوشهر تخصیص یافته بود که در سال گذشته به تنهایی ۹۴ میلیارد ریال قیر رایگان به این استان اختصاص یافت که می‌توان گفت معادل مجموع شش سال قبل بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود:از اعتبارات مناطق نفت خیز تا قبل از سال 1400 مبلغ 382 میلیاد ریال اعتبار از محل شرکت نفت ایران به استان بوشهر تخصیص یافت که با پیگیری نماینده استاندار و دیگر مسئولین در سال 1400 اعتبا 628 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی به استان اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: با کمک بنیاد مسکن از سال ۹۴ تا پایان سال گذشته 160 میلیارد ریال اعتبارات ملی به استان بوشهر تخصیص یافت که در سال 1401 به مبلغ 178 میلیارد ریال بوده است.
مقدم یادآور شد: اعتبار تملک دارایی در سال 1400به مبلغ 270 میلیارد تومان بوده است.

neshast bonyadmaskan b 1neshast bonyadmaskan b 1neshast bonyadmaskan b 1neshast bonyadmaskan b 1neshast bonyadmaskan b 1neshast bonyadmaskan b 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group