پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نخستین دوچرخه هوایی کشور با محوریت دانش بنیان و اشتغال آفرین در مجموعه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر راه اندازی شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نادر فلاحی گفت: در راستای ارج نهادن به شعار مقام معظم رهبری پروژه دوچرخه هوایی با محوریت دانش بنیان و اقتصاد در مجموعه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر رونمایی شد که این پروژه درکمترین زمان ممکن رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در آئین افتتاح این پروژه با حضور مسئولان استانی گفت: این پروژه اوج هیجان را برای گردشگران و مردم استان به همراه دارد که با حمایت مسئولان استان و منطقه و نمایندگان مجلس در سریع‌ترین زمان ممکن رونمایی شد.

فلاحی راه اندازی پروژه‌های بکر و هیجانی متفاوت گردشگری در استان را اولویت اساسی عنوان کرد و گفت: در این زمینه میراث فرهنگی استان روند حضور سرمایه گذاران را تسهیل کرده است.

byesycle havaee

او می‌گوید: اردبیل دیگر در گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ایجاد پروژه‌های هیجانی و تفریحی و توریستی و هتل‌ها نمود این امر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی استان اردبیل برای میزبانی رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۳ خبر داد و گفت: از این ظرفیت برای معرفی گردشگری استان در سطح بین المللی استفاده می‌شود.

فلاحی گفت: برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری در استان اردبیل فرش قرمز پهن می‌کنیم و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای عمل به شعار سال ابلاغی مقام مظعم رهبری و اشتغال آفرینی در استان از طرح‌های بدیع، قوی و خلاق حمایت می‌کند.

او می‌گوید: برای تامین زیر ساخت مورد نیاز مجموعه گردشگری هیرلند از جمله جاده دسترسی و پارکینگ ۲۵ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل پل معلق شیشه‌ای هیر هم گفت: ۱۰ خط دوچرخه در مجموع ۲۵۰ متر به صورت رفت و برگشت این مسیر را طی خواهد کرد و رعایت مسائل ایمنی در این خط دوچرخه هوایی اولویت است.

محمد حسن امیدوار گفت: این پروژه بر اساس اصول مهندسی و رعایت تمام اصول ایمنی اجرا شده و هیچ خطری برای دوچرخه سواران نخواهد داشت.

او همچنین در خصوص اشتغال زایی این طرح گردشگری ورزشی و هیجانی گفت: در این طرح زمینه اشتغال ۳۶ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است و ساخت ۵۰ سوئیت اقامتی در مجموعه هیرلند در دستور کار است و با رفع مشکل معارض زمین، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group