جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 31 میلیارد و 600 میلیون تومان برای هزینه درمان بیماران کرونایی در استان هزینه شده است.

به گزارش دیارجنوب، پرویز رمضانی روز چهارشنبه 18 اسفند ماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت امسال در سه محور اصلی گسترش پوشش بیمه ای، سلامت محوری و حفاظت مالی مردم خدمات زیادی ارائه کرده است.
وی در ادامه بیان داشت: میزان پوشش استان بوشهر در صندوق های بیمه ای 490 هزار نفر بوده که 80 درصد بیمه شدگان روستاییان و بیمه سلامت همگانی بصورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طی دو سال اخیر بحث استفاده از ابزار های الکترونیک مطرح شد که علاوه بر سامانه در سطح اداره کل، سامانه هایی به سازمان بیمه گذار و بیمارستان ها تعلق گرفت که بیماران میتوانند با کد ملی وارد شده وارد سامانه بیمه سلامت شده و تمام اطلاعات دفترچه ای و دارویی خود را بررسی کنند.

neshaste bime salamat 1
رمضانی یادآور شد: اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی نیز از اول دیماه سالجاری در استان آغاز شد که در حال حاظر این طرح به 100 درصد رسیده است.
وی عنوان کرد: در ابتدای سالجاری 4 هزار نسخه پیچی در استان انجام شد که میزان آن تا بهمن ماه به 42 هزار نسخه رسیده است و این درحالی است که بهمن ماه سال گذشته 34 هزار نسخه پذیرش شده بود.
وی به هزینه های درمانی در استان اشاره کرد و گفت: هزینه های درمانی در 9 ماه سالجاری 114 میلیارد تومان بوده که 61 درصد آن بستری با مبلغ 70 میلیارد تومان و 39 درصد سرپایی با مبلغ 44 میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: هزینه درمان بیماران کرونایی طی 9 ماه ابتدای سالجاری در مجموع 31 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که حدود 25 میلیارد تومان از این مبلغ به بیماران بخش بستری کرونایی تعلق گرفته است.
رمضانی تصریح کرد: در 9 ماه ابتدای سالجاری وضعیت پرداخت مطالبات طرف قرارداد درمجموع بیش از 210 میلیارد تومان به موسسات تشخیص درمانی بوده که معادل 90 درصد آن پرداخت شده است.

neshaste bime salamat 1
وی، ارائه بیمه سلامت به محلات کم برخوردار را از محور اصلی سازمان بیمه عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات در تکمیل پوشش بیمه سلامت، طرح اجتماعی محلات کم برخوردار در راستای اجرای بند ک تبصره 17 است که تاکنون حدود 2 هزار و بیست محله در کشور شناسایی شده وسهم استان بوشهر از این محلات 32 مورد بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود : بیشترین محله کم برخوردار در استان مربوط به شهرستان دشتستان با 11 مورد و شهرستان بوشهر با 14 مورد است.
رمضانی درخصوص پزشک خانواده شهری( صندوق بیمه سلامت همگانی) بیان داشت: از ابتدای مهرماه مددجویان کمیته امداد تحت طرح پوشش پزشک خانواده قرار گرفته اند که غربالگری دیابت، بارداری و فشارخون بالا با پرداخت هزینه ویزیت به مبلغ 6 هزار تومان به آنها ارائه می شود.
وی به نسخه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه و الکترونیکی شدن نسخه ها بصورت قانونی الزام شده و هیچگونه محدودیتی برای پزشکان نبوده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود : در ابتدا برای تشویق پزشکان مبلغی را برای الکترونیکی شدن در نظرگرفته شد که پس از مدتی این مبلغ نیز حذف و بصورت قانونی در حال انجام است.
رمضانی عنوان کرد: در استان بوشهر 860 پزشک نسخه الکترونیک پذیرش کرده‌اند که شامل درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها ومطب ها و کمتر از ۲ درصد مربوط به نسخه خارج از استان بود که به صورت الکترونیک پذیرش شده است.
وی درخصوص بیمه سلامت اتباع خارجی بیان داشت: ایران جزو محدود کشورهایی است که اتباع خارجه را بیمه میکند و این براساس تفاهنامه در نظرگرفته شده از سوی وزارت کشور می باشد.
وی یادآور شد: 3 هزار نفر از اتباع خارجه در استان بوشهر تحت پوشش بیمه هستند که بر اساس لیست وزارت کشور ثبت شده اند.

neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group