شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

حامد مشایخی فرد رئیس خانه نقالان پارس طی حکمی "پریسا امیری" را به‌عنوان مدیر خانه نقالان در شهرستان بوشهر انتخاب کرد.

به گزارش دیارجنوب، رئیس خانه نقالان پارس در این آیین اظهار داشت : فضای شاهنامه فضای بزرگی ، اخلاق ، عزت ، جوانمردی، ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و بیداد ، صبوری ، شجاعت و ایثار است.
وی اضافه کرد : اگر تلاش کنیم و رسالت شاهنامه را به درستی برای کودکان و نوجوانان شرح دهیم و آنها را دعوت کنیم به اندیشیدن و تفکر در روایات شاهنامه بی‌شک از ناهنجاری‌ها در جامعه در این برهه از تاریخ کشور جلوگیری خواهد شد.
رئیس خانه نقالان پارس تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی بوشهر و توجه به اهداف و شرح وظیفه‌های تعیین‌شده به اهداف خانه نقالان پارس عمل شود.

وی افزود: آشنا کردن کودکان، نوجوانان و جوانان با اندیشه های فردوسی و دیگر شاعران گذشته ی ایران ، بمانند پاشیدن بذر حکمت در روح و ذهن آینده سازان این مرز و بوم است.

naghalan bushehr 1

مشایخی گفت: چقدر زیباست که بتوانیم در این رسالت مهمِ انسانی نقش یک مبلغ و پیام آور را برای ابلاغ این رسالت مهم به فرزندان این سرزمین را ایفا کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: باید آگاهانه بدانیم که شاهنامه بر ستايش خداوند و خرد جمعی ، دادگری و آزادگی استوار شده و این موضوع با ظرافت خاصی در تار و پود این اثر سرشته شده است؛ همچنان درخشان ، که بزرگ انديشه ور و فيلسوف باستانی ما جناب زردشت که سه اصل انديشه نيک، گفتار نيک و کردار نيک را اصل انسانیت و زندگی دانسته و مبلغ بوده، شاهنامه فردوسی نیز به صورتی گسترده و سراسر، همان را در همه داستان ها و ماجراهايش متبلور کرده و بيان کرده و این خیلی در بیان ما در آموزش این اثر اهمیت دارد.
رئیس خانه نقالان پارس در پایان ضمن یاد و گرامیداشت مرحوم استاد رمضان امیری و مرحومه بانو هانیه عباسی، برای این هنر در شهرستان بوشهر آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
امید توانا نایب‌رئیس خانه نقالان پارس در این مراسم ابراز داشت: به‌زودی جشنواره استانی و کشوری در حوزه نقالی و شاهنامه‌خوانی و حوزه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.
پریسا امیری مدیر خانه نقالان پارس در شهرستان بوشهر گفت: بی‌شک مسئولیت در عرصه هنر زیر سایه اعتماد مدیران فرهنگی و هنری فرصتی برای خدمت به جامعه هنری است تا با ایده‌های روشن و متکی به فرهنگ غنی کشور خدمتی ارزنده در شأن و منزلت این قشر انجام دهم.
در این مراسم آقای خضری از کارگردانان مطرح استانی و سرپرست گروه کلاغ‌ها امین قجر بازیگر مطرح استانی و همایون شهریاری مدرس سنتور نوازی باسابقه استان اعضای فعال فرهنگسرای رمضان امیری حضور داشتند.
گفتنی است؛ پریسا امیری ریاست فرهنگسرای رمضان امیری در شهرستان بوشهر و فرزند مرحوم رمضان امیری از هنرمندان پیشکسوت و چهره‌های ماندگار استان بوشهر است.

naghalan bushehr 1naghalan bushehr 1naghalan bushehr 1naghalan bushehr 5

naghalan bushehr 4

naghalan bushehr 5naghalan bushehr 5

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group