سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

دختر ۱۸ ساله‌ای اشاره کرد که به همراه خواستگارش به منزل همسایگان دستبرد می‌زد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خراسان، سرهنگ حسین دهقان پور گفت: با توجه به ایام پایانی سال و در آستانه نوروز، به دلیل مسافرت‌ها یا دید و بازدید‌های فامیلی، وسوسه سارقان برای دستبرد به اموال مردم نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل طرح گسترده مبارزه با سرقت از منازل با هدف پیشگیری از سرقت و حفاظت از اموال شهروندان آغاز شده است. مقام ارشد انتظامی مشهد گفت: در اولین مرحله از اجرای این طرح نیرو‌های کلانتری ها، پاسگاه‌ها و پلیس آگاهی به طور مشترک وارد عمل شدند و بررسی‌های گسترده‌ای را برای شناسایی باند‌های سرقت و سارقان سابقه دار شروع کردند.

dastgiri
رئیس پلیس مشهد در ادامه به دستگیری دختر ۱۸ ساله‌ای اشاره کرد که به همراه خواستگارش به منزل همسایگان دستبرد می‌زد. سرهنگ حسین دهقان پور گفت: به دنبال گزارش دستبرد به یک واحد آپارتمانی در بولوار شهید فرامرز عباسی، بلافاصله عوامل آگاهی مشهد تحقیقات میدانی را در این باره آغاز کردند که یکی از ساکنان مجتمع مسکونی از حضور مشکوک دو جوان پرایدسوار در محل سخن گفت و فرد دیگری از اهالی هم تصویری را به ماموران نشان داد که از ستاره جذاب و خوش‌رنگ روی شیشه عقب پراید ثبت کرده بود. او به نیرو‌های انتظامی گفت: وقتی تصویر ستاره مانند زیبایی را روی شیشه عقب پراید ناشناس دیدم، خیلی مجذوب آن شدم و به همین دلیل با گوشی تلفنم از آن تصویر عکس گرفتم!
فرمانده حافظان امنیت در مشهد ادامه داد: همین سرنخ کافی بود تا جست و جو‌های پلیس برای یافتن مالک پراید به نتیجه برسد، ولی بررسی‌ها نشان داد که مالک پراید فردی معتبر است و در روز حادثه، خودرو در اختیار فرزندش بوده است، به همین دلیل پسر ۲۱ ساله وی دستگیر و مشخص شد که این جوان سابقه دار خواستگار دختری بوده که در همان مجتمع مسکونی اقامت دارد.
وقتی شاهدان عینی تصویر جوان ۲۱ ساله را تایید کردند، بی درنگ ماموران به سراغ دختر ۱۸ساله رفتند و او را نیز به پلیس آگاهی مشهد انتقال دادند. این دختر که با همدستی خواستگارش همه شماره تلفن‌ها و پیامک‌های ارسالی بین یکدیگر را از گوشی اش پاک کرده بود، ابتدا منکر هرگونه رابطه با جوان ۲۱ ساله شد، اما وقتی فهمید کارآگاهان از ماجرای خواستگاری اطلاع دارند، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از حدود ۱۸ ماه قبل با او در پارک آشنا شدم، اما در این اواخر به خواستگاری ام آمد که پدرم با ازدواجمان مخالفت کرد، چون او فردی سابقه دار بود، اما من به ارتباط با او ادامه دادم و در این شرایط اطلاعات منازل همسایگانمان را در اختیارش گذاشتم. او هم نقشه سرقت از واحد چهارم را طراحی کرد که در منزل آنان چفت و بست محکمی نداشت.
من ابتدا مخالفت کردم، ولی وقتی تهدیدم کرد که ماجرای ارتباط و دیدار‌های حضوری مان را برای خانواده ام بر ملا می‌کند، ترسیدم و به باند آن‌ها پیوستم.
آن روز هم به اتفاق یکی دیگر از دوستان خواستگارم به اموال منزل همسایه دستبرد زدیم و آن‌ها هر چیز قابل حمل مانند ماشین لباس شویی دوقلو، تلویزیون، لپ تاپ و... را با پراید سرقت کردند. سرهنگ حسین دهقان پور با اشاره به دستگیری سومین عضو این باند خاطر نشان کرد: عضو دیگر باند لپ تاپ را به یک فروشگاه لوازم صوتی و تصویری فروخته بود که مالخر نیز دستگیر شد و تحقیقات در این باره ادامه یافت.
دستبرد به منزلی در الهیه
رئیس پلیس مشهد همچنین به دستگیری سارقی اشاره کرد که با همدستی دیگر دوستانش به منزلی در منطقه الهیه دستبرد زده بودند، اما با هوشیاری نیرو‌های کلانتری شهرک ناجا به دام افتادند.
وی درباره جزئیات این سرقت افزود: مال باخته‌ای که در سایت دیوار لپ تاپ سرقتی از منزلش را شناسایی کرده بود که فردی قصد فروش آن را داشت، خیلی سریع موضوع را به ماموران انتظامی اطلاع داد و بدین ترتیب گروهی از نیرو‌های تجسس با نظارت سرهنگ فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) به تحقیق در این باره پرداختند. مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: نیرو‌های انتظامی در یک قرار صوری متهم را در خیابان جلال آل احمد به دام انداختند و در بازرسی از منزل وی برخی از اموال شاکی را کشف کردند.
به گفته سرهنگ حسین دهقان پور، در حالی بررسی‌های پلیس برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند در پلیس آگاهی غرب مشهد (قاسم آباد) ادامه دارد که مال باخته این پرونده مدعی است، سارقانی که به منزلش واقع در خیابان الهیه ۳۵ دستبرد زده اند، حدود ۲۵۰ میلیون تومان طلا و جواهر، لپ تاپ، ساعت و تبلت را به سرقت برده اند.
فرمانده انتظامی مشهد در پایان تاکید کرد عملیات مبارزه با سرقت از منازل در مشهد به طور شبانه روزی در آستانه نوروز همچنان ادامه دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group