سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون افرادی که با خودروی شخصی به سفر‌های نوروزی می‌روند از طریق کدملی و پلاک خودرو توسط دوربین‌هایی که به سامانه «ایران من» متصل هستند، رصد می‌شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا: محسن فرهادی اظهارداشت: همه دستگاه‌های استراتژیک مانند راه و شهرسازی و ناجا به سامانه «ایران من» در طرح محدودیت هوشمند کرونایی متصل هستند و افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی برای نوروز مسافرت می‌روند با ارائه کدملی در صورت تزریق واکسن کرونا، بلیت به آنها فروخته می‌شود و کسانی که با خودروی شخصی قصد عزیمت به شهرهای مختلف دارند، پلاک خودرو توسط دوربین ناجا ثبت شده و همراه با کدملی، روند واکسیناسیون آنها رصد می‌شود و در صورت عدم تزریق واکسن توسط راننده از مسافرت آنها جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: فقط واکسیناسیون راننده رصد شده و امکانی برای رصد سایر سرنشینان خودرو وجود ندارد بنابراین از هموطنان می‌خواهیم برای پیشگیری از عدم تردد برای مسافرت، حتما اقدام به تزریق واکسن یا تکمیل روند واکسیناسیون خود کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه طرح محدودیت هوشمند کرونایی در حال اجرا است، افزود: پایه اساسی اجرای طرح مدیریت هوشمند بر دو اصل اساسی واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی استوار است و فاز سوم این طرح در قالب نظارت واحدهای صنفی و صنعتی است همچنین فاز چهارم نیز به ترددها و سفرهای برون شهری اختصاص دارد.

kart vaksan

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: این طرح با هدف کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه «ایران من» به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان انجام می‌شود و از همه مردم می‌خواهیم همکاری‌های لازم را با انجام و تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

به گفته وی، اکنون ۶ هزار بازرس بهداشتی و همراه با نیروهای بسیج و سیار دستگاه‌ها به‌صورت فیزیکی نیز با مراجعه به واحدهای صنفی و اماکن عمومی بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون افراد نظارت دارند.

فرهادی افزود: در هفته گذشته حدود ۲۱۷ هزار بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد که از این تعداد ۲۱ هزار واحد اخطار گرفته و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از مجموع بازرسی‌ها، یک هزار و ۵۱۹ واحد صنفی پلمب و تعطیلی شد که بیشتر شامل صنایع کوچک، تعمیرگاه‌ها، نجاری‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌ها بوده است.

فرهادی با بیان اینکه شیوع سویه امیکرون دارای قدرت انتقال پذیری بسیار بالایی است، تاکید کرد: باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار تزریق دز سوم واکسن به ۹۰ درصد و استفاده از ماسک در اجتماعات تا ۸۰ درصد افزایش یابد تا از ابتلا به امیکرون کاسته شود و از مردم می‌خواهیم که حتما با انجام واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از ابتلا به این سویه پیشگیری کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group