جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان تامین پایدار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باید در اولویت استان‌ها باشد. 

به گزارش دیارجنوب، عباس تابش روز شنبه در نشست تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: حاکمیت در برابر سودجویانی که از جیب مردم ارتزاق کنند خواهد ایستاد و این انتظار وجود دارد که بر واحدهای بسته‌بندی نیز نظارت دقیق شود.
وی بیان کرد: در بسته‌بندی‎ها باید وزن بندی براساس عددهای روتین باشد و از بسته‌‎بندی در وزن‌های ۸۰۰ و ۹۰۰ گرمی به طور جد اجتناب شود.
تابش ادامه داد: در کالای پرمصرفی مانند شکر عرضه فله آن دردسر ساز است و به طور حتم باید بسته‏‎بندی لازم انجام شود و واحد بسته‌بندی کننده باید حق خود را ببرد ولی با این حال در برابر زیاده‌خواهان و فرصت طلبان هیچگونه اغماض و چشم پوشی نخواهد شد.
رئیس سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان عنوان کرد: دنیا به سمت سیستم نظارتی هوشمند رفته که باید با هدف تنظیم بازار این رویه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی ادامه داد: در ارتباط با نظارت دقیق و جامع بر بازار استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در دستور کار قرار گرفته است که باید برای اجرای مطلوب طرح با هدف تنظیم قیمت کالاها و مقابله با گران‎فروشی هماهنگی لازم صورت گیرد.
تابش اظهار کرد: در اهمیت درج قیمت تولیدکننده روی کالاها این است که رئیس جمهور از این طرح به عنوان طرح دولت یاد کرده که با هدف شفافیت در فرایند تامین و توزیع کالاها به اجرا درآمده و از زنجیره تامین و توزیع کالاها انتظار است که با طرح یاد شده همکاری لازم را داشته باشد.
تابش ادامه داد: در سیاست جدید ۸۴ هزار قلم کالاها ارزیابی شد که مشخص شد بسیاری از کالاها بدون نظارت و قیمت‌گذاری افزایش قیمت ۱۰ تا ۶۵درصدی داشتند.
قیمت شماری از کالاها در بوشهر کاهشی شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز شنبه در نشست تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: با اجرای طرح الزام درج قیمت تولید کننده روی کالاها شمار برخی از اقلام در این استان روند کاهشی پیدا کرده است.
سید حسین حسینی اضافه کرد: براساس بررسی‌ها صورت گرفته قیمت انواع رب، سس و کمپوت ۱۱ درصد کاهش داشته و نوشابه ۱.۵ لیتری نیز با کاهش ۱۰ درصدی قیمت مواجه بوده است.
وی بیان کرد: بطری آب معدنی ‌‎های نیم و یک و نیم لیتری نیز کاهشی در حدود ۲۲ تا ۲۳ درصد و سس مایونز ۴۵۰ گرمی نیز کاهش ۷.۵ درصدی را تجربه کردند.
حسینی ادامه داد: در استان بوشهر نیز ۱۷ واحد مشمول درج قیمت تولید کننده شدند که راهنمایی لازم به آنها ارائه شده تا نسبت به درج قیمت اقدام کنند.
وی اظهار کرد: در رصد و پایش کالاهایی که مشمول درج قیمت تولید کننده هستند این مهم در گروه آب معدنی و نوشابه اجرایی شده است.
حسینی ادامه داد: در ارتباط با کالاهایی که از قبل هستند نیز می توانند به روال قبل عرضه کنند تا اینکه موجودی آنها به اتمام برسد.
وی اظهار کرد: در بحث نظارت بر بازار نیز شمار بازرسی‎ها در ۱۱ ماه سال جاری ۷۵ هزار و ۲۱۹ فقره گزارش شد که در این ارتباط سه هزار و ۵۳۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.
رئیس سازمان صمت استان بوشهر گفت: در موضوع عملکرد مبارزه با قاچاق کالا نیز ۱۳ هزار فقره بازدید انجام و در این زمینه ۱۵۸ صورتجلسه صورت گرفته است.
حسینی در ارتباط با فعالیت سامانه ۱۲۴ نیز اظهار کرد: سامانه تلفن ۱۲۴ به عنوان سامانه شکایت‌‎های مردمی از شهرستان‌‎ها در مرکز استان متمرکز شده و گزارش‌‎های مردمی در مرکز استان ثبت و برای رسیدگی به نیروهای شهرستانی ارجاع داده می‌‎شود.
وی افزود: در گزارش‌‎های دریافتی مرتبط به بخش کشاورزی نیز طی نامه به صورت روزانه به مجموعه جهاد کشاورزی گزارش داده می‎شود.

tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1tabesh tanzimbazar 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group