شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بالگرد اورژانس هوایی بمنظور کمک رسانی به عشایر در کوه‌های صعب العبور شهرستان دشتستان به پرواز درآمد.

به گزارش دیارجنوب، دکترعبدالرحیم دادجو روز یکشنبه بیست و چهارم بهمن ماه در این ارتباط اظهار داشت: در چند روز گذشته و به دنبال بارندگی در منطقه طاوه سیاه واقع در شمال دریاچه سد رئیس علی دلواری بخش شبانکاره در مرز بین استان بوشهر و استان فارس، راه های زمینی دسترسی تعدادی از عشایر منطقه ازبین رفت.
وی افزود: در پی درخواست شبکه بهداشت درمان شهرستان دشتستان، بالگرد اورژانس هوایی جهت کمک رسانی به این عشایر به پرواز درآمد.

balgard b
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهرگفت: این عملیات هوايي با حضور و نظارت مستقیم علیرضا پورشمس( معاون عملیات اورژانس استان 115 استان) و تکنسینهای اورژانس هوایی بوشهر آقایان شنبدی و نوید کیا انجام شد.
دکتر دادجو اضافه کرد: پزشک، پرستار و مامای شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در این عملیات حضور داشتند و اقداماتی چون ویزیت مادر باردار، توزیع قریب به ۱۰ کارتن اقلام و تجهیزات دارویی بین ۸۵ خانوار پراکنده در منطقه، تست سریع کرونا برای افراد مشکوک، انجام واکسیناسیون کرونا، سرم تراپی و ویزیت سرپایی بيماران انجام گرفت.
وی بیان داشت: در این عملیات که ۷ ساعت به طول انجامید به ۸۵ خانوار که در چند روز گذشته ارتباط زمینی آنها قطع شده بود، خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز ارائه شد و بالگرد اورژانس قریب به سه ساعت پرواز نمود.
به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اورژانس۱۱۵ استان بوشهر؛ وی در پایان از ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، کادر پروازی خلبان علوی و خلبان حسینی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، بسیج جامعه پزشکی و سازمان امور عشایری که در این ماموریت همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group