جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر "خارگ" را تنها شهر بدون گاز در این استان عنوان کرد و گفت: ۶۴ پروژه گازرسانی با اعتبار ۹۴ میلیارد تومان همزمان با دهه مبارک فجر در این استان افتتاح و بهره برداری شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مسلم رحمانی روز جمعه در آئین افتتاح پروژه گاز رسانی در روستای تنگ فاریاب دشتستان اظهار داشت: گاز رسانی در استان بوشهر با تشکیل شرکت در سال 1387 و بکارگیری 11 نیروی جوان رقم خورد.
وی افزود: در حال حاظر بالغ بر 700 نفر از جوانان بوشهری در شرکت گاز استان مشغول به کار هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: تاکنون در 39 شهر از استان گازرسانی صورت گرفته و ضریب نفوذ خانوار شهری به 99 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه خارگ تنها شهر استان بوشهر است که شبکه گازرسانی ندارد، افزود: در حال طراحی خط دریایی از گناوه به خارگ هستیم تا آخرین شهر استان نیز از این نعمت بهره مند شود.

perojeh fajr dashtestan 1
رحمانی درخصوص بخش روستایی عنوان کرد: تاکنون 454 روستا در استان بوشهر از نعمت گاز برخوردار شده اند و ضریب نفوذ خانوار روستایی 97.6 است.
وی به جایگاه و اهمیت بخش صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: 531 صنعت از صنایع استان بوشهر گاز رسانی شده که با افتتاح امروز به 589 مورد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: امروز بصورت همزمان 64 پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر 94 میلیارد تومان در قالب گاز رسانی به 35 روستا و 29 صنعت در استان بوشهر افتتاح می شود.
وی ادامه داد: 23 روستا از این 35 مورد از مصوبات سفر ریاست جمهوری در سالجاری بود که با محقق شدن اعتبار شاهد افتتاح آنها هستیم.
رحمانی خاطرنشان کرد: با گاز رسانی به این روستاها و شهرک هوایی بوشهر، 3917 خانوار روستایی و شهری از نعمت گاز برخوردار می شوند و ضریب نفوذ گاز خانوار روستایی به 99 درصد می رسد.
وی به افزایش ضریب نفوذ گازرسانی در استان بوشهر نسبت به کشور اشاره کرد و گفت: گاز رسانی به منطقه ارم یکی از سخت ترین پروژه های کشور بود که با همت جوانان و پیمانکاران بومی انجام شد و امروز شاهد افتتاح گازرسانی به ۹ روستا و ۱۳ واحد صنعتی در دشتستان با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان هستیم.

 خبر مرتبط:

افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی دشتستان با حضور استاندار بوشهر+ تصاویر اختصاصی

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group