جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از هماهنگی با ۱۳ بانک استان برای پرداخت وام بدون ضامن خبر داد و گفت: این بانک‌ها تنها با نامه کسر حقوق تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خُرد بدون ضامن به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

به گزارش دیارجنوب، در راستای دستور رئیس جمهور مبنی تسهیل پرداخت وام خُرد به متقاضیان از جمله کارکنان ادارات، دستگاه‌ها، بازنشستگان و افراد مستمری بگیر بخش دولتی، عمومی و خصوصی پرداخت این وام‌ها در استان آغاز شد.
در این راستا وزیر اقتصاد و دارایی به بانک‌های سراسر کشور ابلاغ کرد تا پرداخت تسهیلات زیر 100 میلیون تومان برای شاغلان، بازنشستگان و افراد مستمری بگیر دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و غیردولتی از بانک محل دریافت حقوق خود بدون ضامن انجام دهند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با اشاره به اینکه بانک‌های دولتی به پرداخت وام بدون ضامن مکلف شدند اظهار داشت: در پی دستور وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص پرداخت به کارکنان بدون ضامن، عملیات این مهم در استان آغاز شد.

pool milyardi
رسول زارعی اضافه کرد: در پی دستور رئیس جمهور در راستای تسهیل واگذاری وام‌های خُرد به اقشار مختلف مردم و ابلاغ وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لزوم پرداخت تسهیلات بدون ضامن دستورالعمل‌های لازم صادر شده است.
وی بیان کرد: بانک‌ها موظف هستند تا سقف 100 میلیون تومان به شاغلان، بازنشستگان و افراد مستمری بگیر بدون ضامن و فقط با اخذ گواهی کسر از حقوق وام پرداخت کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از هماهنگی با 13 بانک استان برای پرداخت وام بدون ضامن خبر داد و گفت: این بانک‌ها تنها با نامه کسر حقوق تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات خُرد بدون ضامن به متقاضیان پرداخت می‌کنند.
زارعی از تعیین سامانه برای ثبت گلایه و اعتراض مردم در پرداخت این گونه وام‌ها خبر داد و تصریح کرد: متقاضیان این وام‌ها در صورت گلایه و اعتراض می‌توانند شکایات خود را در همین زمینه در سامانه نظارت مردمی ثبت کنند و به تمامی شکایات رسیدگی می‌شود.
وی با بیان اینکه همه بانک‌ها موظف هستند تا نسبت به تسهیل‌گری در پرداخت وام اقدام کنند افزود: مدیران بانک‌ها که نسبت به این دستورالعمل سرپیچی کنند برخورد قانونی می‌شود و طبق ابلاغ وزیر اقتصاد و دارایی در صورت سرپیچی عزل مدیر بانک یا شعبه دنبال دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر تاکنون مشکلی در پرداخت وام بدون ضامن گزارش نشده و تمامی بانک‌ها آمادگی پرداخت وام خُرد بدون ضامن دارند./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group