شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس پلیس فتا بوشهر از دستگیری مجرم سایبری خبر داد که حدود سه میلیارد تومان ارز از کیف پول دیجیتال دوستش برداشت و سرقت کرده بود.

به گزارش دیارجنوب ، سرهنگ مهدی قاسمی اعلام داشت: شهروندی به پلیس فتا مراجعه و اظهار نمود که کل سرمایه وی به ارزش حدود سه میلیارد تومان که بشکل ارز دیجیتال در کیف پول دیجیتالش نگهداری می شده است توسط فرد ناشناسی بسرقت رفته و با توجه به اهمیت موضوع،رسیدگی به پرونده در دستور کار همکارانم در پلیس فتا استان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در بررسی های علمی اولیه مشخص گردید فردی که کد چند رقمی کیف پول دیجیتال شاکی را در اختیار داشته،تمام موجودی ارزی آن را به کیف پول دیگری منتقل و برداشت نموده است.

fata polic ghasemi

سرهنگ قاسمی در ادامه اعلام نمود:در بررسی های تخصصی تکمیلی،هویت این مجرم سایبری شناسایی و با هماهنگی قضایی نامبرده دستگیر و در مواجهه با ادله و مستندات کارشناسان سایبری پلیس،لب به اعتراف گشوده و اظهار داشت بعلت آگاهی از میزان دارایی شاکی که دوستش بوده و همچنین اطمینان از عدم آگاهی وی از بازار رمز ارزها،به وعده کسب سود فراوان و سریع و پس از ساخت کیف پول دیجیتال،کل سرمایه دوستم را به ارزهای دیجیتال مختلف تبدیل و چون کد چندرقمی کیف پول دیجیتالش را در اختیار داشتم در یک فرصت مناسب،تمام موجودی ارزها را برداشت و به سرقت بردم.

arz serghat 1

رییس پلیس فتا استان در خاتمه ضمن اعلام اینکه در این پرونده خاص،درصد بالایی از سرمایه از دست رفته مالباخته به حساب وی مسترد گردید به هم استانیهای گرانقدر توصیه نمود تا با ورود عجولانه و بدون دانش فنی به عرصه خرید و فروش ارزهای دیجیتال،باعث از دست رفتن سرمایه خود نگردند و بهیچ عنوان کد و رمز کیف پول دیجیتال خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

arz serghat 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group