شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آماده‌باش بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیردانشگاهی این استان برای ارائه خدمات به مبتلایان کرونا در پیک ششم خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر حسن ملکی زاده در این ارتباط اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود شمار مبتلایان در این پیک بیشتر از پیک پنجم برسد.
وی با اعلام آماده‌باش به همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بوشهر گفت: کلیه مراکز درمانی استان با توجه به افزایش ناگهانی بیماران مبتلا و مراجعه‌کننده آمادگی لازم را باید داشته باشند.

bimarestan b1

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تسریع در واکسیناسیون گروه‌های هدف امری لازم و ضروری است گفت: مردم شریف استان بوشهر نسبت به واکسیناسیون به‌ویژه دوز سوم واکسن اقدام کنند و همچنین افرادی که هنوز اقدام به تزریق دوز اول یا دوم نکرده‌اند نیز حتماً نسبت به واکسیناسیون دوز اول و دوم اقدام کنند.
ملکی زاده  ادامه داد: بررسی‌ها  نشان میدهد که آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر طی ۱۰ روز اول بهمن‌ماه نسبت به دی‌ماه افزایش چشمگیری دارد.
وی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد در هفته دوم دی‌ماه ۸۰ مورد، هفته سوم ۱۶۳، چهارم ۲۶۷ و در هفته اول بهمن هزار و ۸۶ مورد ابتلا به کرونا در این استان شناسایی‌شده است.
دکتر ملکی زاده اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به بیماری‌زایی و سرعت سرایت‌پذیری سویه اَمیکرون از ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود موارد ابتلا در استان بوشهر افزایش یابد و احتمال می‌رود سیستم بهداشت و درمان این استان را با مشکل روبرو کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۸۴ درصد جمعیت استان بوشهر یک نوبت، ۷۶.۷ درصد هر دو نوبت و ۲۴.۶ درصد هر سه نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.
وی یادآور شد: همچنین ۸۴.۱ درصد دانش آموزان استان بوشهر یک نوبت و ۷۰.۴ درصد نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
دکتر ملکی زاده بابیان اینکه افرادی که هنوز موفق به مراجعه برای تزریق دوز اول و یا دوم نشده‌اند هر چه زودتر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون اقدام بکنند اضافه کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خطر مرگ‌ومیر و سرایت‌پذیری اُمیکرون ضروری است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با دعوت از مردم برای تزریق دوز سوم خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی در تهیه واکسن وجود ندارد بنابراین مردم شریف استان بوشهر برای حفظ سلامت خود و کمک به مدافعان سلامت حتماً بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده و در زمان مقرر برای دریافت دوز شوم واکسن کرونا خود مراجعه کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group