پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و  گفت: بازگشایی مدارس در شرایط فعلی نگران کننده است.

به گزارش دیارجنوب، دکتر جعفر زارعی زاده با اشاره به افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به سویه جدید کرونا در استان بوشهر گفت: این امر حکایت از قرار گرفتن بوشهر در موج جدید کرونا دارد.
وی با نگران کننده خواندن وضعیت ابتلا به کرونا در استان، افزود: در حالی در هفته‌های گذشته بین ۱۰ تا حداکثر ۳۰ درصد تست‌های کرونا مثبت بود، اما اکنون از میان تست‌های انجام شده بیش از ۵۰ درصدشان مثبت است، که حکایت از افزایش چشمگیر بیماران کرونایی در استان دارد.

madares mask
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  گفت: در حال حاضر ۷۱ بیمار کرونایی در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار نسبت به هفته پیش بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بی تفاوتی نسبت‌به تزریق واکسن زمینه‌ساز قرمز شدن دوباره وضعیت کرونایی و بازگشت محدودیت‌ها در استان خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به سرعت انتشار سویه امیکرون، بازگشایی مدارس در شرایط فعلی نگران‌کننده است.
زارعی زاده ادامه داد: در هفته‌های اخیر تعدادی از دانش آموزان استان به کرونا مبتلا شده‌اند که ضرورت دارد در مورد بازگشایی مدارس تصمیم بهتری گرفته شود.
به نقل از صداوسیما مرکز بوشهر؛ وی با بیان اینکه زدن دوز سوم واکسن موثرترین عامل برای کاهش مرگ و میر و میزان ابتلا به امیکرون خواهد بود، گفت: انواع واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و مراکز واکسیناسیون آماده پذیرش مردم برای تزریق واکسن هستند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group