چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناوه گفت: تردد بر روی پل فلزی کمربندی قدیم معروف به (سیدرضا) از محورهای پرتردد مواصلاتی گناوه با آغاز عملیات بازسازی و تعمیر آن از صبح امروز (دوشنبه) مسدود شده است.

به گزارش دیارجنوب، سیدابوالحسن علوی روز دوشنبه در این ارتباط افزود: تردد در این مسیر تا اطلاع ثانوی ممنوع است و مسیر جایگزین برای آن پیش بینی شده است.
وی  بیان داشت: مسیر جایگزین بعد از آرامگاه سیدرضا به صورت جاده دسترسی تا دوربرگردان محمد صالحی به سمت میدان بسیج با نصب تابلو تعیین شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناوه گفت: حدود ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه از محل اعتبارات ملی برای بازسازی و تعمیر این پل اختصاص یافته است.

pol genave
پل کمربندی قدیم گناوه که به پل" سیدرضا " معروف است قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد که با گذشت زمان بویژه پایه‌های فلزی آن مستهلک شده است و بواسطه عرض کم و تردد زیاد بویژه در فصل بهار و زمستان پاسخگوی حجم ترافیک زیاد نیست.
این پل فلزی که در مدخل ورودی شهرستان گناوه از سمت جاده حرم به حرم، محل عبور مسافران و گردشگران از سمت شهرستان دیلم و استان خوزستان در شمال به شهرهای جنوبی استان بوشهر واقع است به عنوان مسیر کمربندی قدیمی و جایگزین از آن استفاده می شود.
همچنین این پل یکی از راه‌های دسترسی مردم شهرستان به آرامگاه مرحوم سید رضا و قبرستان جدید گناوه است که در روزهای آخر هفته دارای حجم ترافیکی بسیار شدیدی می‌شود و به علت عرض کم ، تردد دو وسیله نقلیه به طور همزمان بر روی آن امکان پذیر نیست.
پل فلزی کمربندی قدیم گناوه روی "دره گپ" یکی از خطرناک ترین رود های فصلی احداث شده است و در فصل زمستان با طغیان رودخانه های بالادست، بیشتر مواقع دچار آبگرفتکی می شود و مسیر خودروها را مسدود می کند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group