جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

بمناسبت روز و هفته ملی هوای پاک، ساختمان جدید اداره حفاظت محیط‌زیست بوشهر با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، این آئین روز یکشنبه سوم بهمن ماه با حضور صالح رحیمی فرماندار بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل محیط زیست استان و جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: این اداره به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی و پایشی حوزه محیط زیست در برنامه های حفاظت از زیست بوم ها، پایش صنایع و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی شروع به کار کرده است.

mohitzist sakhteman j 1
فرهاد قلی نژاد افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز تحقیقات زیست محیطی جنوب کشور با مرکزیت شهرستان بوشهر و با هدف انجام پژوهش‌های کاربردی و بنیادی در ارتباط با محیط‌زیست (طبیعی و انسانی) با بهره‌گیری از اساتید دانشگاه و کارشناسان مجرب آشنا به آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی و نیز جلب مشارکت‌های مردمی باشیم.
فرماندار شهرستان بوشهر نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح این ساختمان گفت: توسعه شهری، صنعتی، تغییر نابسامان کاربری اراضی و همچنین تغییر الگوی مصرف همراه با رشد روز افزون جمعیت استان منجر به آلودگی منابع آب، خاک، هوا و تخریب زیست بوم می‌شود که با توجه به نقش محوری محیط‌زیست در برنامه‌های کلان توسعه کشور، ضرورت ایجاد چنین مرکزی را در شهرستان اجتباب‌ناپذیر می‌ساخت که با افتتاح این مرکز خدمت رسانی بهترانجام می گیرد.
به نقل از روابط عمومی فرمانداری بوشهر؛ صالح رحیمی افزود: امیدواریم که در آینده نزدیک مرکز تحقیقات زیست محیطی جنوب کشور نیز برای کمک به احیاء زیست بومهای شهرستان و استانهای تحت پوشش در شهرستان بوشهر به بهره برداری برسد.

mohitzist sakhteman j 1mohitzist sakhteman j 1mohitzist sakhteman j 1mohitzist sakhteman j 1mohitzist sakhteman j 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group