جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

با تولید ۵۱۰ واگن در واگن پارس مپنا رکورد تولید واگن در کشور شکسته شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان اراک - شرکت واگن سازی واگن پارس مپنا واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران فعال است.

شرکت واگن سازی واگن پارس مپنا در اراک با تولید ۵۱۰ واگن از ابتدای سال تاکنون رکورد تولید واگن در تاریخ صنعت کشور را شکست.

سال گذشته در این شرکت ماهانه ۲۵ واگن تولید می‌شد و امسال این میزان به تولید ۱۰۰ واگن در ماه رسیده و برنامه برای افزایش آن به ۱۲۰ واگن در ماه در حال انجام است.

علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا که واگن پارس زیر مجموعه این گروه است در بازدید از این کارخانه گفت: این افزایش تولید با حمایت از کارکنان و صنعتگران محقق شده است و هنوز ظرفیت وجود دارد تا به تولید سالانه اضافه شود.

vagon

علی آبادی با اشاره به اینکه واگن پارس متحول شده است تولید موتور ملی در پایان راه است تامین نیاز کشور به لوکوموتیو در داخل را بدون مانع و این گروه را توانا در رفع نیاز‌های ریلی کشور عنوان کرد.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

مولانژاد مدیر عامل واگن پارس هم با بیان اینکه موفقیت حاصل شده جمعی است و حتی مسئولین استان مرکزی در آن دخیلند گفت: برای این رکورد شکنی دستگاه‌ها و ماشین آلاتی که کنار گذاشته شده بود به کار افتاد واکنون نیرو‌ها با آرامش در حال کارند.

احمدی مدیر هلدینگ ریلی کشور هم با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی به ظرفیت اسمی کارخانه از ادامه تلاش‌ها برای تولید بیشتر خبر داد.

از جمله محصولات تولیدی شرکت واگن سازی واگن پارس مپنا واگن "بالاست" است که برای حمل شن و ماسه ساخته شده و در معادنی که مجهز به سیستم تیپر نباشند و از پل تخلیه استفاده می‌شود، کاربرد بسیار عالی دارد.

سردار فرحی جانشین وزارت دفاع یک هفته پیش در سفر اراک و سرکشی به واگن پارس با خوشحالی از رونق این کا خانه و تلاش مپنا برای احیا این کارخانه از آغاز انتقال سند واگن پارس از وزارت دفاع به مپنا خبر داد و تصریح کرد: تا پایان امسال سند کارخانه به مپنا واگذار می‌شود تا روند تولید و عقد قراداد بیش از گذشته آسان شود.

دو هفته پیش هم خانم رومینا گوادالوپه‌پرز راموس سفیر کشور بولیوی در ایران در دیدار از واگن پارس اراک گفت: قرار است پس از این بازدید چند روزه به اراک و آشنایی با توانمندی‌های صنعتی گزارشی تهیه و به مقامات بولیوی داده شود تا پس از امضاء تفاهم نامه و در صورت توافق نهایی قرارداد‌هایی در بخش واگن و قطار‌های شهری اجرایی شود.

آذرماه امسال هم میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در حاشیه بازدید از ۴ کارخانه و صنعت بزرگ اراک گفت: به لطف خداوند وضعیت واگن پارس مناسب و این کارخانه افتخار ملی است، تلاش‌ها در واگن‌پارس نتیجه بخش بوده و باید از الگوی کاری واگن پارس برای حل مشکل کارخانه‌ها استفاده کرد.

مهرماه امسال هم مولانژاد مدیرعامل واگن پارس اراک در جریان دیدار سفیران آفریقای جنوبی و بنگلادش از این کارخانه گفت: توافق برای تعمیر و نوسازی ۱۰۰ واگن حمل گاز کشور آفریقای جنوبی در کارخانه واگن پارس در مرحله مقدماتی است و با این کشور در حال رایزنی هستیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group