شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه شورای تامین جابه جایی کالای همراه ملوان (ته لنجی) با کامیون و نیسان ممنوع و تنها باید به صورت محدود و بوسیله خودرو وانت های متعارف و کم حجم انجام شود.

به گزارش دیارجنوب، محمد تقی ایرانی شامگاه دوشنبه در این ارتباط افزود: براساس مصوبه شورای تامین که در راستای مجوز ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز درخصوص کالای ته لنجی صادر شد خروج کالا به صورت عمده از استان بعنوان ته لنجی ممنوع اعلام شده و استنباط شورای تامین نیز از این مصوبه این بود که جابه جایی این کالاها در داخل استان ممنوع نیست و از نظر حقوقی نیز این استنباط درست است.
وی با اشاره به برخی تبصره های مصوبه شورای تامین اظهارداشت: جابه جایی کالای ته لنجی نباید در قالب کامیون و نیسان با تناژ بالا باشد بلکه به صورت خیلی محدود در قالب خودرو وانتهای متعارف و حجم محدود باید انجام شود.

irani ostandari
ایرانی اضافه کرد: همچنین اینکه عده ای فکر کنند می‌توانند هر کالایی را در قالب ته لنجی وارد کنند درست نیست؛ لیست۱۰۰ قلم کالایی که ورود آنها مجاز است به دریابانی و گمرک ابلاغ شده و لنجداران هم با رعایت کالاهای مورد نظر اقدام به وارادت می کنند.
وی اظهارداشت: براساس فتوای مقام معظم رهبری و در راستای ابلاغیه مجوز سفر دوم و براساس مصوبه شورای تامین ورود کالای خانگی با برند کره جنوبی شامل ال جی و سامسونگ حتی اگر خارج از کره جنوبی تولید شده باشد ممنوع بوده و بعنوان کالای قاچاق تلقی خواهد شد.
معاون استاندار بوشهر گفت: نیروی انتظامی با واردات هر نوع کالای قاچاق که غیر از سیستم قانونی وارد استان شود با قاطعیت و براساس قانون برخورد می‌کند.
ایرانی تاکیدکرد: گردش محدود کالاهای ته لنجی در شهرستان‌های استان بوشهر به نفع مردم و در راستای توسعه فعالیت اقتصادی است.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود با گردش کالاهای ته لنجی در شهرستان‌های استان پایلوت گردشگری اقتصادی در استان بوشهر شکل بگیرد و به این صورت مردم از استان‌های همجوار به بنادر شهرهای استان بوشهر سفر کنند و با خرید خود موجب رونق بازار و احیای اقتصاد استان شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با جابه جایی کالاهای ته لنجی در بین شهرستانهای این استان بازار استان بوشهر پویا و از اقتصادی مردم محور برخوردار خواهیم شد.
وی تاکید کرد: از فرماندهی و عوامل نیروی انتظامی و دریابانی استان بوشهر که در حفاظت از امنیت و آسایش مردم استان بصورت شبانه روزی انجام وظیفه می کنند قدردانی می شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group