جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه شورای تامین این استان جابه جایی کالاهای همراه ملوان (ته لنجی) و همه کالاهای مجاز وارداتی بین تمام شهرستان‌های این استان آزاد است.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی زاده روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: تردد خودروهای شوتی (خودروهای سواری که کالاهای وارداتی خارجی حمل می‌کنند) برای جابه جایی کالا از شهری به شهر دیگر همراه با سرعت بسیار بالا در جاده های ارتباطی استان همواره یکی از مشکلات مردم استان بوشهر به شمار می‌رود که سال‌ها با آن روبرو بودند.
برخی خودروهای سواری در جاده‌های ‌جنوب کشور کالاهای وارداتی حمل می‌کنند و به "شوتی" معروف هستند، به دلیل اینکه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این کالاها را قاچاق محسوب و این خودروها و کالاها را توقیف می‌کند، آنها با هدف فرار از دست پلیس در جاده‌های فرعی و روستایی با سرعت بالا ترددمی‌کنند که در بسیاری از مواقع حوادثی برای خودروهای در حال تردد در این جاده‌ها و مردم روستاهای حاشیه این راه‌ها بوجود می‌آورند و باعث نگرانی و اعتراض روستائیان می‌شوند.

shootiوی بیان کرد: خودروهای شوتی برای اینکه تحت تعقیب پلیس بودند همواره با سرعت‌ و از مسیرهای غیر مجاز تردد می‌کنند و این اقدام آنان منجر به بروز حوادث خطرناکی برای آنها و مردم می‌شود.
استاندار بوشهر اضافه کرد: سرعت بالای خودروهای شوتی در این چند سال منجر به تلفات زیاد انسانی و ثبت حوادث خطرناکی در این استان شده است.
وی اظهار کرد: به همین دلیل در جلسه شورای تامین استان تصمیم گرفته شد جابه جایی کالا در بین شهرستان‌های استان اعم از کالاهای همراه ملوان (ته لنجی) و سایر کالاهای مجاز در این استان برای همه خودروها بویژه خودروهای سواری آزاد است و هیچ محدودیت و مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.
محمدی زاده خطاب به همه رانندگان خودروهای شوتی گفت: از این به بعد هیچ مشکلی در زمینه جابه جایی کالا دربین شهرستان‌های استان بوشهر وجود ندارد و پلیس شما را تحت تعقیب قرار نخواهد داد پس با رعایت قوانین و رعایت سرعت مطمئنه از سلامت خود و مردم مراقبت کنید.
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر؛ وی یادآور شد: البته به همین تناسب خروج کالاهای همراه ملوان از سطح استان به استان‌های دیگر ممنوع است و هیچ کالایی نباید از این استان به صورت عمده خارج شود بلکه این کالاهای ته لنجی باید در مغازه‌های شهرستان‌های مختلف استان عرضه و گردشگران و مسافران با حضور در بوشهر و سایر شهرهای ساحلی در کنار تفریح و گردشگری خرید خانگی خود را نیز انجام دهند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group