جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالا‌ها گفت: در ۹ ماه امسال نیز ۴۲ واحد صنعتی در این استان به بهره‌برداری رسید و همچنین ۲۱ واحد تولیدی و ۱۴ واحد معدنی راکد نیز احیاء شد.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی روز دوشنبه 20 دی ماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در مدت یاد شده میزان سرمایه‎گذاری و اشتغال پروانه‎های بهره‎برداری صادر شده در استان بوشهر به ترتیب یکهزار و ۵۲۷ میلیارد ریال و ۳۶۴ نفر گزارش شده است.
وی بیان کرد: میزان سرمایه‎گذاری و اشتغال ۲۱ واحد صنعتی احیا شده نیز به ترتیب ۸۰ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال و۱۴۱ نفر گزارش شده است.
حسینی ادامه داد: در این مدت همچنین ۱۴ واحد معدنی راکد استان نیز پس از برگزاری مزایده به مالکان جدید واگذار و به طور مجدد احیا شدند.

neshaste samt b 1
وی عنوان کرد: تکلیف استان بوشهر برای بازگردانی واحدهای صنعتی راکد در سالجاری، ۲۱ واحد صنعتی بود که این مهم تاکنون بخوبی محقق شده است.
رئیس سازمان صمت استان بوشهر گفت: در ۹ ماهه امسال در مجموع ۲۳۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه‎گذاری ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و اشتغال پنج هزار و ۷۷۳ نفر در این استان صادر شد که از لحاظ پیش بینی سرمایه‎گذاری و ایجاد اشتغال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۲۲۷ و ۱۹ درصدی نشان می‎دهد.
حسینی ادامه داد: راه‌اندازی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در اولویت‌های نخست سازمان صمت استان بوشهر است.
وی تاکید کرد: در این راستا واحدهایی که برای آنها سرمایه‌گذاری ثابت انجام و برخی خطوط تولید آنها هم راه‌اندازی شده و با دریافت تسهیلات اندکی امکان ورود آنها به چرخه تولید میسر می‎شود، در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی ادامه داد: چند گروه بزرگ سرمایه‌گذاری نیز به استان بوشهر ورود کردند که با توجه به اینکه مشکل تامین مالی ندارند فعالیت این گروه‌ها نویدبخش توسعه صنعتی شمال استان بوشهر است.
وی عنوان کرد: در استان بوشهر با توجه به زون بندی انجام شده در شهرک‌های صنعتی و حذف محدودیت قانون هوای پاک فرایند صدور جوازهای سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها در طول یک روز نیز امکان‌پذیر است.

neshaste samt b 1
حسینی در بخش دیگری از صحبت‎های خود اظهار کرد: در ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر فراهم شدن ظرفیت‌های کمک به عرصه تولید، همزمان به کسب و کارهای صنف و صنعت توجه ویژه شده است.
وی افزود: کنترل قیمت کالا، جلوگیری از از رشد نقدینگی، پرداخت تسهیلات در زنجیره تأمین و تولید کالا از جمله برنامه‌ها است.
حسینی ادامه داد: بزودی با اجرا طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالا قیمت‌های ساختگی و کاذب از بین می‌رود چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت مصرف کننده درج شده روی برخی از کالاها به‌ویژه در فروشگاه‌های بزرگ واقعی و قانونی نبوده و عمده آنها قیمت‌هایی است که با توافق واحدهای تولیدی و واسطه‌ها و فروشگاه درج می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه از اواخر آذر و بر اساس برنامه زمان‌بندی وزارت صمت طرح درج قیمت تمام شده کالا اجرایی شده است، اظهار کرد: در استان بوشهر این طرح با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها در سه گروه به اجرا درآمده است.
وی گفت: بر اساس این طرح واسطه‌های غیرضروری و قیمت‌های ساختگی حذف و کالاها با احتساب هزینه‌های سود عمده یا خرده‌فروش، شرکت‌های پخش و هزینه حمل به دست مصرف کنده می‌رسد.
رئیس سازمان صمت استان بوشهر اضافه کرد: عرضه کننده نهایی که همان فروشنده است باید قیمت کالا را با احتساب هزینه‌های یاد شده به دست مصرف کننده نهایی برساند.
حسینی افزود: متولیان معتقدند با اجرا کامل این طرح، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می‌رسد و قیمت‌های کاذب از بین می‌رود.

neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1neshaste samt b 1 

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group